Akár már március végére létre jöhet a megállapodás, miután a két fél között egyre kevesebb a nézetkülönbség - véli Ahn Ho-Young, az ázsiai ország kereskedelmi miniszterhelyettese.
Akár már március végére létre jöhet a megállapodás, miután a két fél között egyre kevesebb a nézetkülönbség - véli Ahn Ho-Young, az ázsiai ország kereskedelmi miniszterhelyettese.
A még leginkább vitatott terület a személygépkocsi-kereskedelem: az európai autógyártók szeretnék elérni, hogy Dél-Korea csökkentse a vámot és a szigorúbb hazai előírások helyett a nemzetközi technikai szabványokat alkalmazza termékeikre. Az Európai Unió és Dél-Korea között tavaly május óta folynak ezek a tárgyalások. Kétoldalú forgalmuk 90 milliárd dollárt tett ki 2007-ben.
Ezzel Dél-Korea Kína után az EU második legnagyobb kereskedelmi partnere lett, miközben az európai integráció a legnagyobb befektető az ázsiai országban. Szöul hasonló kereskedelmi megállapodásra törekszik Chilével, Szingapúrral és az Európai Szabadkereskedelmi Társulással is, az Egyesült Államokkal 2007-ben aláírt szabadkereskedelmi egyezmény pedig a két ország törvényhozásának ratifikációjára vár.