Édességekkel igyekeznek vigasztalódni a válság idején az emberek az Atlanti-óceán mindkét partján. A csokoládégyártók a romló gazdasági körülmények dacára is 7 százalékkal tudták növelni németországi forgalmukat az elmúlt évben, az USA-ban pedig eladásaik 80 százalékos bővüléséről számolnak be egyes kereskedők. Az édességek hódítása nem csak a csokoládé kelendőségén érződik: a kekszek és bonbonok gyártóinak sem lehetett okuk panaszra a forgalom miatt – derül ki piaci felmérésekből.
Kutatók már korábban felfigyeltek arra, hogy válság idején a fogyasztók inkább életük bensőségesebb területeit részesítik előnyben. Ez azt jelenti, hogy kevesebbet költenek utazásra vagy mondjuk vendéglőbe járásra, és inkább otthonuk csinosítására, vagy nyalánkságok, így például csokoládé vásárlására fordítanak többet.
A csokoládé és a nehéz gazdasági idők „szoros” kapcsolata korántsem új keletű jelenség.
A táblás termékek mellett mára szintén rendkívül népszerűvé vált különféle csokoládés szeletek feltalálása is a válságos időknek köszönhető. Az első ilyen édesség az 1923–24-es nagy amerikai recesszió idején került a polcokra az USA-ban Milky Way márkanéven, amely azóta – számos újabb gazdasági visszaesést túlélve – világszerte ismertté vált.
A csokoládé iránti kereslet múlt évi szembeötlő növekedéséhez a vigaszkeresés mellett az ágazat ismerői szerint ugyanakkor a rengeteg – becslések szerint nyolcezerféle – piacra dobott érdekes, esetenként már-már bizarr újdonság is hozzájárult. Ezek közé tartozik például az az új fejlesztésű japán csokoládé, amely antibakteriális „mellékhatással” igyekszik kímélni a fogakat, illetve az az Egyesült Államokban piacra dobott termék, amelynek hatóanyagai mérséklik a pattanások kialakulását. FAZ, Spiegel Online
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.