Magyar gazdaság

Félidőben, már túl a félúton az M6/M60

Személygépkocsival is járható az M6/M60-as autópálya, mindkét szakaszt legalább 30-30 kilométernyi aszfalt borítja.

A többrétegű pályaszerkezetből a cementes stabilizáció 72, az aszfalt alapréteg 68, és a kötőréteg 32 százalékát már leterítették, építik a kopóréteget is.

A Sió híd alépítménye teljesen elkészült, a jobb útpálya acélszerkezetét a helyére tolták, és elkezdték a bal pályáét is.

Rakita András főmérnök vezetésével Szekszárdról a sztráda Tolna megyei szakaszán folyó munkák megtekintésére indult mai bejárás különleges alkalomnak számított, hiszen első alkalommal lehetett saját autókkal végigmenni az aszfaltozott szakaszokon.

A korábbiaknál a földmunkák miatt még csak terepjárókkal lehetett megközelíteni az épülő autópályát. Az aszfaltozási munkák készültsége mellett látványos az előrehaladás a műtárgyak építésében is: az M6-os Szekszárd és Bóly közötti 50.9 kilométeres szakaszon 55 híd és völgyhíd, három pihenőhely és egy autópálya-mérnökségi telep építési munkálatai zajlanak.

Továbbá ezen a részen négy alagutat (Bátaszék, Geresd, Baranya, és Véménd) is kialakítanak. Az M60-as Bóly és Pécs közötti 30.2 kilométeres szakaszán két pihenőhely, 32 műtárgy (hidak és völgyhidak), és egy autópálya-mérnökség épül. Az M6/M60–on tehát összesen 87 híd épül: 37 vasbeton szerkezetű felüljáró, 28 vasbeton szerkezetű aluljáró, 12 acél hullámlemez szerkezet és egy acél szerkezetű közmű híd.

A legjelentősebb a Szebényi völgyhíd lesz, amely a maga 866 méterével Magyarország második leghosszabb viaduktja. A kilenc nyílású gerendahíd leghosszabb támaszköze 100 méter. Az autópálya építése során 7,5 millió köbméter földet mozgatnak meg és 1,5 millió négyzetméter aszfaltot építenek be.

autópályaépítés autópálya M6 fejlesztés
Kapcsolódó cikkek