Magyar gazdaság

Bezárásra ítélt vasútvonalak - Kész a lista

Összeállt a bezárásra ítélt vasútvonalak újabb listája. A közlekedési tárca 37 viszonylatban megvizsgálta, hogyan válthatná le autóbusszal a vonatokat. A változtatás az államnak szerény hasznot hozna: az államháztartás megtakarítása alig hárommilliárd forint lehet évente.

Legfeljebb két hónapja maradt Hónig Péter közlekedési miniszternek, hogy megmondja: a decemberi menetrendváltás után hol közlekednek tovább a MÁV-Start személyszállító vonatai, és hol veszik át feladataikat a Volán-társaságok autóbuszai. A terv papíron már kész. Antali Károly kormánybiztos és csapata legalábbis táblázatba foglalta azoknak a vasútvonalaknak a listáját, amelyek helyettesíthetőségét megvizsgálták – írja a Népszabadság.

Negyvenhat vasútvonal 1360 kilométerén lát elvi lehetőséget a vasúti személyszállítás leállítására és autóbuszos helyettesítésére a közlekedési tárca. A szakminisztérium azonban egyelőre egy ennél visszafogottabb beavatkozás részletein dolgozik: szakértői körben bemutatott tervében "csak" 37 vasúti viszonylatban vette számba a szolgáltatóváltás feltételeit. Ha a színes ábrákon leírt változtatások mindegyike valósággá válik, a korábbi években bezárásra, forgalomszüneteltetésre javasolt vonalak jelentős részén leállnak a vonatok.

A minisztériumban úgy számolnak: a szolgáltatóváltás a vizsgált viszonylatokban aránylag olcsón és kevés eszközzel megoldható. A minisztériumban úgy számolnak: a szolgáltatóváltás a vizsgált viszonylatokban aránylag olcsón és kevés eszközzel megoldható.

vasút Hónig szárnyvonal autóbusz szolgáltatóváltás MÁV-Start vasútvonal
Kapcsolódó cikkek