BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővült a Bónusz Brigád

Hónapról hónapra növelni tudta forgalmát tavaly a Bónusz Brigád. A portál a hazai bónuszos-kuponos piac több mint 50 százalékát tudja magáénak

Sikeres évet zárt a Bónusz Brigád, amely tavaly is hónapról hónapra növelni tudta forgalmát – mondta lapunknak Kaprinay Zoltán, az első hazai közösségi vásárló portál egyik alapítója és vezetője. A cég eladásai január és október között 73 százalékkal ugrottak meg, 2011 hasonló időszakához képest, de kifejezetten jól sikerült a társaságnak a karácsonyi szezon is, ami jellemzően az év legnagyobb forgalmát hozó időszaka. A cégvezető jelezte: a társaság decemberben minden eddigi rekordját megdöntötte, s forgalmát az egy évvel korábbihoz képest duplájára növelte a 2012-es év utolsó hónapjában.

A piacvezető portál tovább javította pozícióját a hazai bónuszos-kuponos piacon, amelyből – a cég saját számításai szerint – már több mint 50 százalékot hasít ki magának. A részesedés növelése azért számít komoly fegyverténynek, mert a magyarországi közösségi vásárló oldalak forgalmának dinamikus emelkedése tavaly is folytatódott: a legfrissebb becslések alapján a piac mérete 3-4 milliárd forint között alakulhatott, igaz pontos számot nehéz mondani, mivel a módszer, amellyel megsaccolják az egyes oldalak értékesítési adatait, több ponton is torzíthat.

A forgalmat ugyanis az eladott kuponok/bónuszok száma alapján becslik, aminél az egyes oldalak számlálói a mérvadóak, márpedig ezek korántsem biztos, hogy a ténylegesen kifizetett bónuszok vagy kuponok számát mutatják. Az eltérés egyik oka, hogy a megrendelőből nem minden esetben lesz tényleges vevő, ágazati szakértők szerint azonban ennél is nagyobb gondot okoz, hogy a szegmensben – részben marketingcélból – elterjedt gyakorlat a számlálók „pörgetése”, azaz az oldalakon gyakran fals számok láthatók. Ez utóbbi egyébként amellett, hogy lehetetlenné teszi a piac méretének pontos becslését, az ágazat megítélését is jelentősen rontja, hiszen a vevők, és a partnerek részéről is bizalomvesztéshez vezethet.

Ezzel a problémával a Bónusz Brigád is szembesült, részben ezért döntött a társaság úgy, hogy megkülönböztető stratégiát folytat, így próbálva elválasztani magát – többek közt a kedvezmény elnevezésében is – a konkurensektől. A cégvezető szerint ezt eddig egyértelműen sikerült megvalósítani, amit jól jelez, hogy a társaság tavaly 24-ről 30 százalékra tudta növelni a jutalék mértékét. Ez utóbbi egyébként nemzetközi összehasonlításban még így is viszonylag alacsonynak számít (Európában általában 40, az USA-ban 50 százalék a közösségi vásárló oldalak jutaléka).

Kaprinay Zoltán elmondta: a kezdeti sikereken felbuzdulva a Bónusz Brigád folyamatosan keresi az új lehetőségeket. Az elmúlt év például nagyrészt arról szólt, hogy felmérték, van-e igény a hazai piacon a hagyományos helyi szolgáltatások és utazások mellett különböző termékekre vonatkozó bónuszokra is. A társaság még 2011 decemberében kezdte meg az első termékek értékesítését, mostanra azonban már a forgalom közel felét ez a szegmens adja. Az alapító jelezte: tesztjelleggel egyelőre mindent értékesítenek, a következő lépés azonban olyan, konkrét, viszonylag jól lehatárolható termékkörök kialakítása lesz, amelyek iránt komoly vevői érdeklődés mutatkozik.

Ezzel a Bónusz Brigád a közösségi vásárlás felől tulajdonképpen az e-kereskedelem irányába is nyitott, a cég számára azonban komoly versenyelőnyt jelenthet ezen az „új piacon”, hogy a bónuszértékesítés révén már kialakult vevői köre van, amire könnyedén építhet más tevékenységek esetében is.

A termékértékesítés felfutása egyébként egy új kihívást is jelent a vállalat számára, a cég ugyanis olyan logisztikai feladatokkal szembesül, amelyek a szolgáltatások esetében nem, vagy csak sokkal kisebb mértékben merültek fel. A vállalat éppen ezért tavaly megnyitotta első boltját Budapesten, ahol az áruátadás mellett szakmai segítségnyújtást és készpénz-befizetési lehetőséget is biztosítottak a vevők számára.

Kaprinay Zoltán elmondta: a 40 négyzetméteres egység az év végén már napi egymillió forintos forgalmat bonyolított le. Emellett a Bónusz Brigád kiszállításban is gondolkodik, a cégvezetés folyamatosan tárgyal potenciális partnerekkel, és a csomagolás megoldásán is dolgoznak.

A közösségi vásárló portálok egyébként szakértők szerint jelentősen hozzájárultak a hazai elektronikus kereskedelem elmúlt években tapasztalt bővüléséhez, mivel olyan fogyasztókat is képesek voltak bevonni az online kiskereskedelembe, akik korábban soha nem vásároltak interneten. Az eNET előzetes becslése alapján az online boltok értékesítése 2012-ben elérhette a 177 milliárd forintot, ami az egy esztendővel korábbinál mintegy 15 százalékkal magasabb, a hét évvel korábbihoz képest pedig már tízszeres forgalomnövekedést jelent.

Kis Gergely, a társaság partnere a Világgazdaságnak korábban elmondta: 2013 kifejezetten érdekes lehet az online kiskereskedelmi szektorban, várhatóan ugyanis piacra lép a Tesco és a Media Markt is. Előbbi lánc hivatalos honlapján a napokban már jelezte is, hogy hamarosan – várhatóan még az idei első negyedévben – elérhetővé teszi új szolgáltatását.

Saját bloggal erősítenek

Közel ötszázan jelentkeztek, de már csak a legjobb tizenkettő van versenyben az Álommeló pályázaton, amelynek keretében az ország első hivatalos tesztelőjének kínálta fel az egyik első hazai álomállást a Bónusz Brigád. A sikeres kiválasztott egy éven keresztül főállásban teszteli a közösségi oldalon kínált szolgáltatásokat, személyes véleményével, ajánlásaival segítve a Brigád vásárlóközösségének tagjait.

Az állással bruttó 400 ezer forintos fizetés, havi 500 ezer forint értékű bónusz és professzionális technikai felszerelés jár. A nyertesnek cserébe hetente legalább három képes/videós tudósítást kell készítenie az erre a célra létrehozott blogon. Az erős marketingkampánnyal megtámogatott Álommeló pályázat győztesét 2 héten belül választja ki a Brigád.

Az állással bruttó 400 ezer forintos fizetés, havi 500 ezer forint értékű bónusz és professzionális technikai felszerelés jár. A nyertesnek cserébe hetente legalább három képes/videós tudósítást kell készítenie az erre a célra létrehozott blogon. Az erős marketingkampánnyal megtámogatott Álommeló pályázat győztesét 2 héten belül választja ki a Brigád. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.