A miniszter arra kérte a vásárlókat, hogy a még fellelhető import dinnye helyett vegyenek magyart. A promóciós akcióhoz több nagy magyarországi áruházlánc is csatlakozott a CBA mellett – fűzte hozzá.
Mártonffy Béla, a Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeb) elnöke elmondta, a belső fogyasztás az elmúlt évek promóciós akcióinak hatására 20 százalékkal nőtt. A dinnye minősége jó, és várhatóan magyar görögdinnye kerül majd több európai ország fogyasztóinak asztalára az idén júliusban, augusztusban és szeptemberben. A FruitVeb elnöke elmondta: a görögdinnye termőterülete 2011-től 2014-ig 4700 hektárról 6000 hektárra nőtt.
Oravecz Tamás, a Dinnyetermelők Országos Egyesületének elnöke közölte: a 30-35 forintos kilogrammonkénti felvásárlási ár nem fedezi az előállítás költségeit. A ráfordításokat a legalább 40 forintos felvásárlási ár fedezné. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója közölte: az üzletlánchoz megérkezett az első nagyobb szállítmány, így megkezdődik a magyar görögdinnye idei szezonja az üzletekben. Az áruházlánc vállalja, hogy kizárólag magyar görögdinnyét vásárol és forgalmaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.