A második negyedévben két ponttal 56 pontra emelkedett a magyar fogyasztói bizalmi index. Ennél magasabb értéket, 59 pontot legutóbb 2010 negyedik negyedévében mértek – állapította meg a Nielsen, amely szerint az első negyedévhez képest 3 százalékponttal javult a fogyasztók vásárlási kedve. Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók: 22 százalékuk tekint inkább derűlátóan az előttünk álló tizenkét hónapra, személyes pénzügyi helyzete szempontjából. Az index harmadik alkotóelemével, a munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezőbb lett valamelyest a mutató: A megkérdezést követő 12 hónapban a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé kedvezően a válaszadók 13 százaléka látja. Szemben az előző negyedévi 12, és a negyedik negyedévi 8 százalékkal.
Összességében az 56 pontos magyar fogyasztói bizalmi index elmarad az európai átlagtól, amely az első negyedévi 75 pontról 77-re emelkedett. Huszonnégy országban emelkedett, kettőben változatlan maradt, és csak hatban csökkent a fogyasztói bizalmi index az első negyedévi mutatóhoz viszonyítva.
Amelyik országban 100 pontnál kisebb az index, ott a fogyasztók inkább pesszimisták, míg 100 pont felett optimistáknak számítanak. Ma már csak egyetlen ilyen ország van, a 106 pontos Dánia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.