BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitális lesz a konzultáció

Az eddigi analóg nemzeti konzultációk után az internetes szolgáltatásokkal, fejlesztésekkel és a kapcsolódó finanszírozási, pénzügyi kérdésekkel foglalkozó konzultáció már digitális lesz – jelentette be Deutsch Tamás, a Fidesz európai parlamenti képviselője, a projekt felelőse. A tervek szerint már a konzultáció előkészítésébe is minél szélesebb kört vonnának be, így nem csak az iparági szereplőkkel és szakmai szervezetekkel egyeztetnek majd, de a magánszemélyeknek is lehetőségük lesz arra, hogy témákat javasoljanak. A következő néhány napban határozzák majd meg, hogy milyen platformokon keresztül lehet majd ezt megtenni.

Deutsch Tamás a balatonfüredi Infotér konferencián a netről szóló nemzeti konzultáció kapcsán tartott sajtótájékoztatón közölte, hogy kiemelt figyelmet akarnak fordítani a jövőben a fiatalok véleményére, akiknek mint fogalmazott „létezésük természetes közegévé vált az internet teremtette világ”. Az egyeztetésbe a tervek szerint bevonják a nagykorúságot még el nem ért, de a világhálót intenzíven használó csoportot is.

Deutsch közlése szerint január közepén jöhet az a szakasz, amikor összesítik a beérkezett javaslatokat és az addigi egyeztetések alapján összeállítják a kérdéseket. Bár ezúttal digitális formában valósul meg a nemzeti konzultáció, a válaszadásra várhatóan nem lesz lényegesen kevesebb idő, mint a korábbi alkalmakkor. A nemzeti konzultáció eredménye 2015 tavasz végén, nyár elején születhet meg – mondta el.

Az internetről szóló széleskörű társadalmi egyeztetést Orbán Viktor miniszterelnök jelentette október 31-én adott rádióinterjújában, amelyben közölte azt is, hogy visszavonják az internetadóra vonatkozó elképzelést, ami időközben meg is történt.

A világhálós adatforgalom megadóztatásának terve október 21-én, a jövő évi adótörvény-tervezet ismertetésekor derült ki. A széleskörű szakmai és társadalmi tiltakozás hatására döntött úgy a kormány, hogy elvetik az elképzelést. Deutsch Tamás sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a most induló nemzeti konzultáció nem az internetadóról szól, mert az nem lesz a következő években.

Jól érzékelhető ugyanakkor az a kormányzati szándék, hogy valamilyen módon megadóztassák a globális internetes cégek Magyarországon keletkező bevételeit. A leggyakoribb példaként emlegetett Google és Facebook a nemzetközi és a hazai digitális reklámpiac meghatározó szereplői, iparági becslések szerint sokmilliárd forintos hirdetési bevételre tesznek szert évente nálunk, azonban az ezek utáni adót lényegesen kedvezőbb feltételeket kínáló országokban fizetik meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.