A gazdaságtervezésért felelős kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság becslése szerint a január végétől március elejéig tartó szélesen értelmezett ünnepi időszakban – amikor mindenki rokonlátogatóba megy –, a csaknem 1,4 milliárd kínai polgár összesen 2,91 milliárd utazást bonyolít majd le, ez 3.6 százalékkal lenne több az egy évvel korábbinál.A majom évét megnyitó, hétfőn kezdődő egyhetes munkaszünet alatt várhatóan hatmillióan utaznak külföldre, a fő célpont Thaiföld, Japán és Dél-Korea; a Bloombergnek nyilatkozó szakértők szerint részben azért is választják sokan a külföldi utakat, mert a belföldi idegenforgalmi infrastruktúra nem tartott lépést az igényekkel. Az éttermek forgalmát viszont odahaza dobhatják meg a családi, illetve baráti összejövetelek: a tavalyi ünnepi periódusban a kiskereskedelem és a vendéglátás együttes forgalma 678 milliárd jüanra rúgott, ez 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A kínai online kereskedelmi óriás, az Alibaba már elégedett lehet: ünnepi kínálatából 2,1 milliárd tétel fogyott el január végére, ennek 36 százalékát adták a ruhaneműk, 15 százalékát az élelmiszer. A vállalat beszámolója szerint a vidékről elszármazottak még mindig háztartási gépeket vesznek ilyenkor az otthonmaradottaknak.
Az idei ünnepségeket beárnyékolhatja, hogy a levegőszennyezettség miatt sok városban, köztük Sanghajban is betiltották az ilyenkor szokásos tűzijátékokat, komoly büntetés terhe mellett. Pekingben egyelőre nincs ilyen tilalom, de a Beijing Times értesülése szerint bármikor kész lépni a város vezetése, ha a helyzet megkívánja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.