Határozott idejű, kétórás sztrájkot tartottak csütörtök éjszaka a Vasas Szakszervezet (VS) felhívásához csatlakozó dolgozók a Mercedes kecskeméti gyárában, miután nem sikerült megállapodniuk a munkáltatóval a jövő évi béremelésről. A Vasas a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetével (MTSZSZ) együtt folytatta a tárgyalást a munkáltatóval, ám végül a cégvezetés a Vasasok tudta nélkül és meglepetésükre a MTSZSZ-szel aláírta a megállapodást – mondta a Világgazdaságnak Balogh Béla, a VS elnöke. Ebben hétszázalékos jövő évi alapbéremelés szerepel, de a Vasas Szakszervezet nem fogadta el. A kecskeméti gyárban egyéves múlttal rendelkező MTSZSZ közleménye szerint a megállapodás mintegy 20 százalékos jövedelemnövekedést eredményez két év alatt a munkavállalói oldalon. A Vasas tehát nem fogadta el a megállapodást, és Balogh Béla szerint az nem is törvényes, mivel ahhoz mindkét szakszervezet jóváhagyására szükség lenne.
A VS jövőre 15 százalékos alapbéremelést követelt, és mivel ez nem teljesült, kétórás sztrájkról döntöttek. A munkát beszüntetőket egy időre nem engedték be a gyárba, később biztosítottak helyet a dolgozóknak az épületben – mondta Balogh. A sztrájkban részt vevő munkatársak az üzemi étkezdében gyűltek össze – közölte lapunknak a Mercedes-Benz Gyár sajtóosztálya. A történtek közben a kecskeméti üzemben a tervek szerint zajlik a termelés – tették hozzá, jelezve, hogy a gyár vezetősége kész a Vasas Szakszervezettel további megbeszéléseket folytatni. Ezt szeretné a szakszervezet is, amely kitart bérkövetelése mellett. Szerintük ugyanis az elmúlt napok kormányzati döntései – a nyereségadó- és a járulékcsökkentés –, valamint a Mercedes eddigi gazdasági eredményei megfelelő alapot teremtenek ehhez. Ha nem sikerül megállapodni – tette hozzá Balogh Béla, akkor a sztrájkbizottság folytatja a munkáját. Eddig 2500 dolgozó írta alá, hogy csatlakozna egy esetleges munkabeszüntetéshez. Meglátása szerint az autógyárnak egy jó megállapodással könnyebb lenne új munkaerőt is magához csábítania. Ami azért is fontos, mert jelenleg is feszes a munka az üzemben, sokat túlóráznak, nagy a fluktuáció, ráadásul az új üzem megnyitásához új munkavállalókra lesz szükség.
A magyar gyár adja a bevétel felét
Amint az Apollo Tyres magyarországi üzeme megkezdi a termelést, ez a régió adja majd a cég bevételének felét – mondta Neeraj Kanwar, az Apollo Tyres alelnöke és ügyvezető igazgatója. A vállalat Gyöngyöshalászon épülő gyára évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.