Éves alapon csökkent a munkanélküliségi ráta, az előző három hónaphoz képest azonban minimálisan emelkedett – szezonális hatások miatt. Tavaly december és idén február között 203 ezren voltak munka nélkül, 73 ezerrel kevesebben, mint egy évvel korábban. A 4,4 százalékos munkanélküliségi ráta 1,7 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, de 0,1 százalékponttal magasabb az október–januárinál. Azoknak viszont, akik munka nélkül maradnak, hosszú időt vesz igénybe, míg elhelyezkednek: a munkanélküliség átlagos időtartama 17,8 hónap, s a munkanélküliek 47 százaléka legalább egy éve keres állást, vagyis tartósan munkanélküli.
A foglalkoztatottak száma a javuló munkaerőpiaci helyzetben 4 millió 370 ezer fölé emelkedett, ami 130 ezerrel magasabb, mint egy évvel korábban. Az elsődleges munkaerőpiacon 4 millió 50 ezren dolgoztak tavaly december és idén február között, 145 ezerrel, 3,7 százalékkal többen, mint a bázisidőszakban. A közfoglalkoztatottak száma éves alapon 14 ezerrel, 204 ezerre mérséklődött, vagyis már annyian vannak a közmunkások, mint az állástalanok. Közfoglalkoztatás nélkül 9 százalék közelében lenne a munkanélküliség. A kormány tervei szerint a következő években 40-50 ezerrel csökkentenék a közfoglalkoztatottak számát. Külföldi telephelyen 114 ezren dolgoztak a december–február közötti időszakban – gyakorlatilag hibahatáron belüli a változás.
„A versenyszektorban zajló pozitív folyamatoknak, a munkát terhelő adók csökkentésének, a munkahelyvédelmi akciónak, illetve az aktivitást ösztönző intézkedéseknek köszönhetően folyamatosan javul a foglalkoztatottság Magyarországon” – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A gazdaság gyorsabb növekedése miatt elemzők szerint is fokozódhat a képzett munkaerő iránti kereslet, ám mostanra lassan nincs olyan szakma, ahol ne lenne munkaerőhiány. A K&H felmérése szerint a kkv-vezetők közül közel minden ötödik gondolkodik munkaerő-felvételen az előttünk álló egy évben. Elbocsátásra azonban csak a cégek egy százaléka készül, amire az index 12 éves történetében nem volt példa. A mikrovállalkozások 13 százaléka tervez létszámbővítést, a középvállalkozásoknál ez az arány több mint a duplája.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.