Egyre többet költünk a minőségre
Jelentősen átrendeződtek a fogyasztók vásárlási preferenciái 2016-ban. A prémium-élelmiszerek értékbeli forgalma 11 százalékkal, míg a háztartási vegyi áruk forgalma 9 százalékkal nőtt – derül ki a Nielsen kutatásából. A kiskereskedelemben használt hagyományos négyféle árkategória (gazdaságos, alsó-közép, mainstream és prémium) közül a prémium termékek forgalma emelkedett a legerőteljesebben, míg a gazdaságos termékek iránti kereslet csökkent.
E mögött többek közt a fogyasztói bizalmi index folyamatos emelkedése, illetve stabilizálódása húzódik meg. Ez azt jelzi, hogy a magyar fogyasztók optimistábbak, és pozitívabbnak ítélik meg anyagi helyzetüket. A tíz toplistás élelmiszer és vegyi áru kategóriájában a magyarok az elmúlt évben 303 milliárd forintot költöttek prémiumtermékekre – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója.
A tíz legnagyobb forgalmat generáló élelmiszer-kategóriát vizsgálva kiderül, hogy a százszázalékos gyümölcslevek forgalma nőtt a legdinamikusabban, 34 százalékkal. Az árszínvonal alapján prémiumkategóriába sorolt sörök és sajtok iránt is jelentősen nőtt a kereslet. A sör 30 százalékkal, a prémiumsajtok forgalma pedig 12 százalékkal emelkedett.


