BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európai dominancia az élen

A nemzetközi áruforgalom volumene sosem volt még olyan magas, mint ebben az évtizedben. A made in címke jelentése ma fontosabb, mint valaha.

Ha valaki megnézi ruháján a címkét, annak egész biztosan jelez egyfajta minőséget a made in felirat. Egy Indiából származó öltöny a többség számára valószínűleg más értéket képvisel, mint egy brit, egy svéd vagy épp egy német. Mindez pedig jelentős hatást gyakorolhat a termékek sikerére a nemzetközi piacokon. E gondolatmenetre építve a Statista kidolgozott egy módszert, a Made-in-Country-Indexet (MICI), amellyel az egyes országmárkák értékelhetők. A Dalia Research közreműködésével negyvenkilenc ország és az Európai Unió megítélését vizsgálták több mint 43 ezer fogyasztó véleménye alapján. A felméréssel érintett államok lakossága a világ népességének 90 százalékát képviseli. Minden országot legalább 2500 fogyasztó értékelt igen összetett szempontrendszer alapján. Figyelembe vették a minőséget, a biztonsági szabványokat, az ár-érték arányt, az egyediséget, a külső megjelenést, a fejlett technológia alkalmazását, a hitelességet, a fenntarthatóságot, a tisztességes termelési szempontokat, továbbá a státuszértékeket is.

Az államok rangsorát magasan az európai gazdaságok vezetik, Németországgal és Svájccal az élen. Az első tíz közé Kanada (6.), Japán (8.) és az USA (10.) tudott csak bekerülni. Kína – a világ második legnagyobb gazdasága – csupán a 49. helyen szerepel.

A felmérés készítői megvizsgálták azt is, hogy a fogyasztók milyen jelzőket kapcsolnak egyes országokhoz. Talán nem meglepő, hogy a német termékeknél a kiváló minőséget és a magas biztonsági szabványokat emelték ki a válaszadók. A kínai áruk az ár-érték arány, az olaszok az egyediség és dizájn, a japánok az élenjáró technológia alkalmazása miatt bizonyultak a legjobbaknak. Svájcról a hitelesség és a státuszszimbólum jut a legtöbb ember eszébe. Kanada gazdasága pedig a fenntarthatóságot és a tisztességes termelési szempontok érvényesítését jelenti a többség számára.

Egyes gazdaságokat illetően azt is mérték, hogy az adott ország mely termékeinek minőségét ítélik kimagaslóan jónak a fogyasztók. Az Egyesült Államok esetében a ruházati, szépségápolási, háztartási elektronikai termékek, az élelmiszerek, bútorok, cipők és a szórakoztatóelektronikai cikkek szerepeltek a lista élén. Az Egyesült Királyságnál a lista összetétele hasonló, csak a sorrendben van némi különbség (élelmiszer, bútor, szépségápolás, ruházat, háztartási elektronika, cipőipar, szórakoztatóelektronika).

A jövőt illetően a fogyasztói vélemények szerint minőségjavulás Kanadában, Japánban és Ausztráliában várható. Előbbi két ország esetében a megkérdezettek 45, utóbbinál 43 százaléka számít pozitív elmozdulásra a következő tizenkét hónapban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.