A hivatal elnöke, Muhab Mamis közleményben emlékeztetett arra, hogy mind a hajók, mint a tonnában mért áru tekintetében
rekord született a csatorna történetében.
A Földközi-tenger felől a Vörös-tengerre 38 hajó és 2,7 millió tonna áru, míg az ellenkező irányba ugyancsak 38 hajó és valamivel kevesebb áru haladt át a csatornán. A Mol Trust, a világ egyik legnagyobb teherszállító hajója Szingapúr felől érkezve 218 ezer tonna áruval haladt át Marokkó felé, míg a dán Munkebo Maersk 200 ezer tonnányival az Egyesült Királyságból Malajzia felé – részletezte a hatóság.
Az egyiptomi hatóságok 2015-ben bővítették a Szuezi-csatorna kapacitását, hogy még több nagy hajó kelhessen át Afrika, Ázsia és a Földközi-tenger között. A már meglévő 37 kilométeres mellé létrehozták a csatorna 35 kilométeres új ágát, amely már lehetővé teszi a folyamatos forgalmat mindkét irányba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.