Magyar gazdaság

Csúcsot dönthetett a Szentkirályi

A 2017. január–novemberi időszakban ugyanis a teljes piac értékben 5,6 százalékkal bővült, és a társaság 6,9 százalékkal növelte forgalmát.

Rekordévet zárhatott tavaly a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft., a 2017. január–novemberi időszakban ugyanis a teljes piac értékben 5,6 százalékkal bővült, és a társaság 6,9 százalékkal növelte forgalmát. Az ízesítetlen, azaz természetes ásványvizek terén az év első tizenegy hónapjában a komplett ágazat 2,3 százalékkal növelte eladásait, a Szentkirályi-Kékkúti pedig 3 százalékkal. Így ebben a szegmensben 36,5 százalékos részesedést ért el a gyártó, ami 45 bázispontos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A 2016-os 10,32 milliárd forintos árbevétel és 1,54 milliárdos adózott eredmény után a vállalat 2017-ben 16 millióval többet, 282 millió palack italt értékesített, ami plusz 900 millió forintos forgalmat hozhatott.

Fotós: Ujvári Sándor

Kékkúton 2,6 millió euró, azaz több mint 800 millió forint értékű beruházást adtak át, az ország egyik legmodernebb szirupkeverő technológiáját telepítették – emlékeztetett Balogh Levente. A cég elnöke egyúttal jelezte, Szentkirályon is jelentős kapacitásbővítést terveznek 2018-ban a megnövekedett vásárlói igények kiszolgálása érdekében. A tulajdonában lévő Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna és Perrier márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, az ízesített ásványvizek, valamint a szénsavas üdítőitalok piacán.

ásványvíz Theodora Szentkirályi
Kapcsolódó cikkek