BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sűrítenék a reptéri buszjáratot

Ezen a héten tárgyal a Budapest Airport képviselőivel a Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Önkormányzat vezetése, hogy sűrítsék a 100E jelű reptéri járatot. A BKK egyúttal cáfolta, hogy az utasok rendszeresen rosszul lennének ezen a vonalon.

Nincs információnk a konkrét esetről, az elmúlt napokban a sajtóban megjelent hírek, melyek szerint a 100E reptéri járaton gyakran rosszul lennének az utasok, a nyilvántartásunk szerint nem fedik a valóságot – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Világgazdaság érdeklődésére. Mint ismert, április végén a Közlekedő Tömeg blog számolt be arról, hogy a zsúfoltság miatt sokadszor fordult elő rosszullét ezen a buszon, a hír pedig a magyar sajtót is bejárta.

Csakhogy a társaság statisztikája szerint az elmúlt egy évben összesen hatszor lett rosszul utas a budapesti Deák Ferenc teret és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret közvetlenül összekötő vonalon, akadt köztük olyan, akinél orvosi beavatkozásra is szükség volt. Ez a szám más, hasonlóan forgalmas járatokkal összehasonlítva nem számít kiemelkedőnek.

Kétségtelen, hogy a 2017 júliusában forgalomba állított 100E utasszáma kiugróan emelkedett az azóta eltelt szűk egy évben. A menetrend szerint hajnal 4 és este fél 12 között félóránként induló buszok tavaly nyáron átlagosan 2900 utast szállítottak naponta a reptérre, illetve onnan a belváros irányába. Ez a szám idén tavaszra elérte a 3900-at. Az igazi dömping vasárnaponként tapasztalható: ezeken a napokon akár ötezer utas is lehet, a számuk ráadásul nem egyenletesen oszlik el, mivel a többség a repülőtérre akar kijutni.

Ezzel összefüggésben a közlekedési társaság most arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a Fővárosi Önkormányzat és a BKK vezetése az igényeknek megfelelően sűríteni kívánja a reptérre közlekedő 100E járat menetrendjét. Erről a hét közepén a Budapest Airport képviselőivel egyeztetnek, az eredményről később beszámolnak. Azt is jelezték, hogy a BKK a vonal beindulása óta folyamatosan vizsgálja az autóbuszok utasforgalmát, ami kiterjed a napi terhelésre, illetve a hét egyes napjai közötti eltérésekre is. A témában egyébként 2018 februárjában társadalmi egyeztetést indítottak, az így elkészített javaslatot pedig nyár elejéig véglegesítik.

A BKK röviden reagált Vitézy Dávid, a társaság 2010–2014 közötti vezérigazgatójának a Facebookon nyilvánossá tett kommentárjára is, amely szerint a 100E busz a mostani formájában „méltatlan Budapesthez”. A BKK emlékeztetett: csupán 2017 júliusa óta van egyáltalán lehetőség arra, hogy az utasok Budapest belvárosából átszállás nélkül elérjék a repülőteret. Mindezt lehet úgy értelmezni, hogy a BKK finoman üzent Vitézynek: az ő vezetése idején még csak adott sem volt az általa most hangosan kritizált lehetőség.

A 100E jelű buszra 900 forintos külön menetjegyet kell váltani, a BKK azt nem részletezte, hogy ebből mekkora bevétele származott eddig. Annyit írtak, hogy „a jelenlegi jegyárak alkalmazásával a bevételek a járat üzemeltetési költségeit fedezik”. A járatot a BKK közlekedteti, de az üzemeltetője a VT-Arriva Kft.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.