Az elaprózott bolthálózatoknak nincs esélyük a beszerzés és a logisztika terén jóval előrébb járó áruházláncokkal szemben, ezt az egy üzletre eső forgalom is alátámasztja.
Gyöngyösi Balázs
2018.06.11, 15:02
Megosztom a cikket
Bár a kiskereskedelem 4,9 százalékos tavalyi növekedésén belül az élelmiszer-forgalom 2,7 százalékos bővülését az üzemanyag-értékesítés (3,3 százalék) és a non-food kategória fejlődése (8,3) is felülmúlta, a pénzügyi beszámolók közzététele után mégis az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok külön versenyét övezi kiemelt figyelem. A Cégközlöny adatbázisa és a Trade Magazin szaklap becslése alapján kirajzolódó rangsorban
a Tesco áll az élen, miután a bruttó árbevétele 3,5 százalékos növekedéssel elérte a 808,8 milliárd forintot a 2017-es üzleti évben.
Fotó: Reviczky Zsolt, Népszabadság
A vizsgált időszakban a Tesco hazai hálózata 112 hiper-, 35 szupermarketből és 59 kényelmi formátumú, úgynevezett convenience üzletből állt, a vállalatnak egy egység átlagosan 3,92 milliárd forintot hozott a konyhára.
A cég pénteken közölte, hogy megújította budaörsi és csepeli áruházát: az új dizájn mellett a vásárlói teret is optimalizálták.
A kiskereskedelmi láncok rivalizálását alapvetően a beszerzés, a logisztika és a munkaszervezés hatékonysága dönti el, az egy üzletre vetített forgalomból pedig aligha jönnek ki jól az elaprózott bolthálózatok. Így
a Coop hiába növelte 3,8 százalékkal 604 milliárd forintra a bruttó bevételét, mivel a kimutatás szerint 4910 üzlete van, egy év alatt átlagosan csak 123 millió forint gyűlt össze egy egységén.
A lánc sajátossága, hogy az üzletek csaknem fele nem Coop-kisbolt, mégis a rendszer része. A társaság májusi közgyűlésén az is elhangzott, hogy informatikai fejlesztéseket hajtanak végre, amelynek finanszírozása érdekében tőkeemelésről döntöttek.
Az egy üzletre jutó bevétel terén a Coop ellenpólusa az Auchan. Az addig 19 hipermarketet üzemeltető társaság tavaly szeptemberben Szekszárdon átadta 20. egységét, ezúttal egy szupermarketet.
A teljes cikket a hétfői Világgazdaságban olvashatja
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.