BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiugró lehetőség előtt a kis- és közepes cégek

Olyan korszakváltás közepén van a magyar gazdaság, amelyben akkor lehet sikeres, ha be tud kapcsolódni európai piaci folyamatokba, jól tudja menedzselni a generációváltást, és lépést tart a digitalizációval – mondta Szepesi Balázs, a Portfolio Út az exportpiacok felé című rendezvényén. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára szerint azok tudnak a jövőben a legjobban növekedni, akik saját termékkel vagy fejlesztéssel lépnek a piacra, vagy jól pozicionálják magukat a növekvő értékláncokban. Azáltal is növekedhetnek a cégek, ha túllépve a magyar piac korlátait és méreteit, megjelennek az exportpiacokon. A hazai vállalkozások digitális jelenléte ugyanakkor elmarad az európai szinttől: míg a magyar lakosság 70 százaléka napi szinten internetezik, 29 százaléka pedig online is vásárol, addig a cégek 56 százalékának nincs honlapja, csak 12,5 százalékuk értékesít online (is). Exportpiaca a vállalkozások mindössze 5,2 százalékának van.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.