BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KSH: terjednek a havi díjas mobilcsomagok

Egy év alatt 86 ezerrel 11,8 millióra csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma – tette közzé harmadik negyedév végi adatait a KSH. Ezen belül a havi díjas előfizetések száma 357 ezerrel, azaz 4,8 százalékkal nőtt, és megközelítette a 7,8 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma tovább, ezúttal 442 ezerrel esett, ezzel az arányuk 34 százalékra mérséklődött az összes mobil-előfizetésen belül. A mobil-adat-előfizetések száma mellett az adatforgalom is folyamatosan emelkedik: 2018 harmadik negyedévében a mobilhálózat adatforgalma 64 petabyte-ot tett ki, ami egy év alatt 60 százalékos növekedés. Az összes adatforgalom 89 százaléka már 4G/LTE-rendszeren keresztül zajlott. Kétmilliárd hívást kezdeményeztek mobilhálózatból, 1,5 százalékkal többet, mint egy éve. Az sms-ek száma 504 millióra, az mms-eké 7,1 millióra nőtt, az előbbi 5,6, az utóbbi 14 százalékkal haladta meg a tavalyi harmadik negyedévit. A vezetékes fővonalak száma 1,5 százalékkal 3,1 millióra csökkent.

Tovább bővült az internetpiac: az előfizetések száma a harmadik negyedév végén több mint 9,8 millió volt, ami 4,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A piac koncentráltságát jelzi, hogy az előfizetések több mint 96 százalékát tíz szolgáltató biztosította. Szeptember végén a vezeték nélküli szegmens 4,5 százalékkal volt nagyobb, mint a tavalyi harmadik negyedévben. Az összes internet-előfizetés 69 százalékát a mobilinternet tette ki.

A televíziószolgáltatás előfizetéseinek száma meghaladta a 3,7 milliót, ennek 79 százalékát a digitális csomagok tették ki. Az előfizetések 54 százalékát a triple-play – azaz a tévé-, a vezetékeshang- és az internetszolgáltatást egyaránt tartalmazó – csomagok adták, ezek száma 1,7 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest. A csak tévészolgáltatást tartalmazó előfizetések aránya 30 százalék volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.