BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az importőrök 18 százalékos növekedést várnak

Várhatóan összesen csaknem 205 ezer új járművet helyeznek forgalomba az idén Magyarországon, ami 18 százalékos növekedés – ismertette a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) előrejelzését az egyesület ügyvezető elnöke, Erdélyi Péter. Ezen belül a személyautók piacán is 18 százalékos bővülésre, 160 ezres forgalomba helyezésre számítanak. Ebből kétezer lehet a tisztán elektromos autók száma, ami 54 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ezer plug-in hibrid autót adhatnak el, ez 30 százalékkal haladja meg a tavalyi értékesítést.

Az MGE 30 ezer új kis- és hétezer nagyhaszonjármű forgalomba helyezését jelezte előre, ez 13, illetve 11 százalékkal több a tavalyinál. A buszoknál 21 százalékos növekedésre, vagyis 800 új buszra számítanak, a motorkerékpárok forgalmazásában pedig 10 százalékos bővülést jeleznek, ami 3300 új jármű forgalomba helyezését jelentené. A közúti pótkocsiknál 14 százalékos csökkenést valószínűsítenek, így 3800 új pótkocsi kerülhet forgalomba – mondta az ügyvezető elnök.

Az előző év jellemzője volt, hogy a magánvásárlók nagy számban tértek vissza a személyautók piacára. Ez az idén folytatódhat, egyebek mellett a biztosabb munkahelyek, a magasabb jövedelmek, a hitelfelvételi és a hitelezési kedv növekedése, valamint az alacsony kamatok miatt. A kishaszonjárművek forgalmának idei bővülését segíti a növekedési hitelprogram újraindulása, azonban a cégautók, flották bővüléséhez nagyobb tartalékokat már nem lát a gépjárműimportőrök egyesülete.

Az ügyvezető elnök ismertette: az Európai Unióban átlagosan 587 gépkocsi jut ezer lakosra, Magyarországon 394. Az EU-ban az autók átlagos kora 11 év, Magyarországon több mint 14 év. A Magyarországra behozott használt autók átlagéletkora 12 év fölött van, a teljes importnak csak 48 százaléka új jármű. Az adatok szerint a magyar autópark 84 százaléka tízévesnél idősebb.

Egyre súlyosabb probléma a gépjárművezetők hiánya. Somogyi Gábor, az egyesület elnökségi tagja szerint továbbra is ez a beruházások elmaradásának fő oka, továbbá a munkabérek nagyon erős növekedése, valamint az emelkedő, illetve 2019-ben megjelenő nemzetközi adók, szabályozók. Emiatt a vállalkozások nyereségtermelő képessége rendkívüli módon csökkent, a kisebb cégek nagy számban hagyják abba tevékenységüket, és a fuvardíjak emelése nélkül további nehézségek várhatók – mondta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.