BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gépvásárlási roham a kisvállalati körben

Az előző negyedévi megingást követően megugrott a kis- és közepes vállalatok beruházási hajlandósága – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

A kis- és közepes vállalatok (kkv) 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést, az adatok azt mutatják, hogy lényegében egy új beruházási boom elé nézünk. A K&H kkv bizalmi index szerint az előző negyedév esését követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási hajlandósága a korábbi magas szintre. „Tízből csaknem nyolc vállalkozás tervez valamilyen fejlesztést az idén, ami az előző negyedévhez (72 százalék) képest jelentős ugrás. Ezzel már egy éve tartósan 70 százalék felett van a beruházásban gondolkodó cégek aránya, amire legutóbb 2006-ban volt példa” – mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketingvezetője.

A célokat tekintve soha ennyien nem készültek még gépek, berendezések beszerzésére, megelőzve ezzel a sokáig élen álló informatikai fejlesztéseket. Idén az iparban és a kisvállalkozásoknál várható a legtöbb fejlesztés, emellett szektorszinten erősödött a vállalatalapítási kedv is. A gépek, berendezések korszerűsítésére fókuszálnak leginkább a cégek, 44 százalékuk tervez az idén ilyen beruházást, ami az index történetében az eddigi legmagasabb arány. Az élen álló informatikai beruházások a dobogó második fokára csúsztak vissza (36 százalék), miközben a gépjárműpark korszerűsítése (26 százalék) stabilan tartja harmadik helyét. A cégek méretét tekintve a kisvállalkozásoknál számíthatunk átlagon felüli, 84 százalékos arányban beruházásokra az idén, de a mikro- és középvállalkozásoknál is erős a fejlesztési hajlandóság.

Az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek csaknem azonos arányban terveznek fejleszteni az idén, miközben a kereskedelemben ennél visszafogottabb beruházási szándék látható. A korábban jellemző 1-2 százalék helyett a vállalkozásoknak már a 4 százaléka gondolkodik új cég létrehozásában. Emellett piacbővítési szándék is megfigyelhető a hazai vállalkozásoknál. A cégek jelentős része, 34 százaléka tervez új piacokat meghódítani, miközben új termékek kifejlesztését is majdnem minden harmadik cég tervezi az idén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.