A kis- és közepes vállalatok (kkv) 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést, az adatok azt mutatják, hogy lényegében egy új beruházási boom elé nézünk. A K&H kkv bizalmi index szerint az előző negyedév esését követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási hajlandósága a korábbi magas szintre. „Tízből csaknem nyolc vállalkozás tervez valamilyen fejlesztést az idén, ami az előző negyedévhez (72 százalék) képest jelentős ugrás. Ezzel már egy éve tartósan 70 százalék felett van a beruházásban gondolkodó cégek aránya, amire legutóbb 2006-ban volt példa” – mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketingvezetője.
A célokat tekintve soha ennyien nem készültek még gépek, berendezések beszerzésére, megelőzve ezzel a sokáig élen álló informatikai fejlesztéseket. Idén az iparban és a kisvállalkozásoknál várható a legtöbb fejlesztés, emellett szektorszinten erősödött a vállalatalapítási kedv is. A gépek, berendezések korszerűsítésére fókuszálnak leginkább a cégek, 44 százalékuk tervez az idén ilyen beruházást, ami az index történetében az eddigi legmagasabb arány. Az élen álló informatikai beruházások a dobogó második fokára csúsztak vissza (36 százalék), miközben a gépjárműpark korszerűsítése (26 százalék) stabilan tartja harmadik helyét. A cégek méretét tekintve a kisvállalkozásoknál számíthatunk átlagon felüli, 84 százalékos arányban beruházásokra az idén, de a mikro- és középvállalkozásoknál is erős a fejlesztési hajlandóság.
Az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek csaknem azonos arányban terveznek fejleszteni az idén, miközben a kereskedelemben ennél visszafogottabb beruházási szándék látható. A korábban jellemző 1-2 százalék helyett a vállalkozásoknak már a 4 százaléka gondolkodik új cég létrehozásában. Emellett piacbővítési szándék is megfigyelhető a hazai vállalkozásoknál. A cégek jelentős része, 34 százaléka tervez új piacokat meghódítani, miközben új termékek kifejlesztését is majdnem minden harmadik cég tervezi az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.