Az idén tesztüzemben induló Magyar nyaralóhajózási program első ütemének mind a tíz hajója megérkezik májusig. A tizenegy tiszai kikötő kiépítésére kiírt közbeszerzési eljárás azonban nemrég eredménytelenül és érvénytelenül zárult, miután a négy ajánlat között egy sem akadt, amelyik az 1,6 milliárd forintos keretösszegen belül maradt volna, az összegek 2,1–2,5 milliárd forint között mozogtak. Ezért most öt részre bontva írják ki ismét a közbeszerzéseket, amelyek együttes költségvonzata a programgazda Mahart Zrt. szakértőinek számítása szerint kihozható a megadott keretből. Az első tíz hajó fogadására alkalmas kiskörei báziskikötőnek kell először elkészülnie, ezért az arra vonatkozó tendert már meg is hirdették. Erről az Utazás kiállítás tegnapi nyitónapján tájékoztatott Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos és Baráth Gergely, a program projektvezetője.
A Világgazdaság kérdésére a kormánybiztos elmondta, hogy a kikötőfejlesztési munkálatok elhúzódása miatt a program nem csúszik, az idén nyárra eredetileg is tesztüzemet terveztek, tanulmányutakkal. A magyar nyaralóhajók jövőre kerülnek be a hajógyártó Nicols cég nemzetközi turisztikai katalógusába. Jövő tavaszra érkezik meg a második ütemben megrendelt további tíz hajó, és a jövő nyári fizetős utakra szeptembertől nyitják meg a jelentkezési felületet – tudtuk meg Baráth Gergelytől. A kiskörei kikötő fejlesztésére – a parti létesítmények nélkül – első körben 55 millió forintot szántak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.