Május és augusztus közé esik a sör főszezonja, tavaly ebben az időszakban realizálódott a teljes éves kiskereskedelmi sörértékesítés több mint 40 százaléka, a fogyasztók csaknem 60 milliárd forintot költöttek el erre a kategóriára a vizsgált négy hónapban – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen, hozzátéve, hogy a 2017-es adatokhoz képest értékben 11, mennyiségben 4 százalékos növekedést mutatott fel a tavalyi sörszezon. Hatalmas tehát a tét, az eleve magas bázissal és a hűvös, csapadékos idénykezdettel pedig alaposan fel van adva a lecke a söriparnak, más szóval a májusi eső aligha ér aranyat az ágazat szereplőinek.
A sörgyártók technológiai és termékfejlesztései a prémium- és szuperprémium-termékek iránti dinamikus keresletnövekedés kielégítésén túl részben azt célozzák, hogy minél kevésbé legyenek kitéve a szezonális hatásoknak, de ez a termék valamennyire mindig is függeni fog az időjárástól – reagált lapunknak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Mint mondta, abban bíznak, hogy a meleg nyári hónapok ellensúlyozzák majd a májusi rossz időt. Azt is kiemelte, hogy a nagyüzemi szinten is egyre sokszínűbb választék a sörfogyasztást nem korlátozza a kánikulára, idehaza is egyre inkább négy évszakos a sörfogyasztás.
Ezt támasztja alá az a kiskereskedelmi értesülésünk, miszerint több áruházláncnál jobban megsínylette az esős időszakot az ásványvizek és az üdítők kereslete, mint a söröké, de a grilltermékek és a jégkrémek fogyasztásának sem tett jót a gyenge szezonkezdet. A sörértékesítés egyébként a Nielsen statisztikái szerint is meglehetősen koncentrált: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik a forgalom több mint fele, szűkítve a kört, a szupermarketeket és a diszkontokat is magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna felel az eladások harmadáért.
A Tesco sajtóosztályának tájékoztatása szerint a májusi sörértékesítés a kedvezőtlen időjárás hatására 15-20 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. A SPAR pedig azt közölte, hogy a 27–32 fokos hőmérséklet és a napos időjárás az optimális a sörfogyasztáshoz. Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője kiemelte: az, hogy májusban végig esett, a hőmérséklet pedig jelentősen alatta maradt a tavaly mért értékeknek, negatívan érintette a sör áruterület teljesítését: mind értékben, mind volumenben elmaradtak a tavalyi eredményektől.
Kimondottan erős volt az április, a május viszont aligha segítette bárkinek is az egész éves célok elérését – nyilatkozott a Világgazdaságnak Gyenge Zsolt, a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületének elnöke. Úgy látja, az esős idő 10-15 százalékkal biztosan, de átmenetileg akár 20-30 százalékkal is visszavetheti a keresletet, és ez nemcsak a csapolt változatra igaz, hanem az üveges sörökre is. Ami a jövőt illeti, Gyenge Zsolt kevésbé derűlátó, szerinte az ezekben a hetekben kieső bevételt valószínűleg a meleg nyári hónapokban sem sikerül pótolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.