Egy év alatt 5 százalékponttal csökkent a hazai rádióhallgatók száma – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2018 végén készült, de csak most közölt kutatásából. A felmérés szerint ugyanakkor egyre többen rádióznak naponta legalább három órát, illetve az internet a rádióhallgatási és zenehallgatási szokásokat is jelentősen befolyásolja: a szerkesztett műsoroktól egyre többen fordulnak a saját maguk által összeválogatható tartalmak felé. Ez leginkább a fiatalabb hallgatóknál figyelhető meg. Az NMHH szerint a legtöbben (48 százalék) a zenét játszó rádióadókat keresik, ők jellemzően 30 és 60 év közöttiek. Az egyénileg összeállított lejátszási listákat a megkérdezettek ötöde preferálja, a beszélgetős rádióműsorokat tízből egy hallgató szereti – többségük a nyugdíjas generációhoz tartozik –, illetve inkább a nők. Az idősek negyede viszont egyáltalán nem hallgat rádiót.
A kutatás megállapítja, hogy az elmúlt évtizedben hullámzott a rádióhallgatók aránya, tavaly azonban egyértelmű csökkenés történt: 2018 végén tízből heten rádióztak legalább időnként (ez majdnem hatmillió ember), 2017-ben még a 14 évesnél idősebbek háromnegyede nyilatkozott ugyanígy. Azoknak az aránya, akik szinte mindennap bekapcsolják a készüléküket, 42-ről 37 százalékra csökkent. Ők jelenleg hárommillióan vannak. Akik viszont rádióznak, egyre több időt töltenek ezzel a tevékenységgel. A múlt évben 42 százalékról 35-re olvadt az a kör, amelynek tagjai naponta legfeljebb egy órát hallgatnak rádiót, és 31 százalékról 38-ra nőtt azoké, akik három vagy több órát is rádióznak egy nap. A 20 évesnél fiatalabbak már elhanyagolható mértékben rádióznak, ennek a jelenségnek az egyik oka az NMHH szerint az internet és az internetezésre alkalmas eszközök elterjedése. Ugyanakkor a legtöbben még mindig hagyományos rádiókészüléken (64 százalék) vagy autórádión (53 százalék) hallgatják az adásokat, de 2017-ről 2018-ra 11-ről 15 százalékra nőtt a mobiltelefonon rádiót hallgatók aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.