Az utas kártérítéssel élhet, ha például késik a repülő, törlik a járatot, túlfoglalás történik, vagy ha valaki nem oda kapja a jegyét, ahová foglalt.
MTI
2019.08.25, 13:59
Megosztom a cikket
Az utas a légitársasággal szemben kártérítéssel élhet, ha például késik a repülő, törlik a járatot, túlfoglalás történik, vagy ha valaki nem oda kapja a jegyét, ahová foglalt, netán poggyászkár éri – hívta fel a figyelmet Böröcz Helga közjegyző az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában. Mint kifejtette:
első lépésben az üzemeltető légitársaságot kell megkeresni. EU-s tagállamokon belül fizetésmeghagyásos eljárást lehet indítani.
Fotó: Móricz-Sabján Simon
Erről tájékozódni lehet a Magyar Országos Közjegyzői Kamara honlapján. Ugyanitt az eljárás indításához kérelmet is le lehet tölteni – ismertette.
A szakember szerint a fizetésmeghagyásos eljárás különösen kis értékű követelés esetén eredményes. Mindemellett gyors és rendkívül hatékony eljárás. Ha a légitársaság ellentmond, akkor perre lehet menni – jegyezte meg.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.