Már csak egy szoba maradt, egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal, még 32-en nézik – ilyen üzenetekkel bombázzák az érdeklődőket az online szállásközvetítő portálok, amit a brit versenyhivatal a fogyasztókra pszichés nyomást gyakorló, tisztességtelen fogásnak minősített. Az érintett társaságok ezért vállalták, hogy változtatnak gyakorlatukon. A napokban az angol sajtóban megjelent, hogy a szeptember elsejei határidő után a Booking.com továbbra is megtéveszti a fogyasztókat. A Which.com beszámolója szerint spontán kutatás során egy londoni szállodában az utolsóként hirdetett szoba mellett még 34 foglalhatót találtak az oldalon, közülük tízet azonos vagy alacsonyabb áron. Az „egy szoba maradt” kezdetű figyelmeztetéssel a Booking Magyarországról elérhető oldalán is folyamatosan lehet találkozni. A sürgető jellegű tájékoztatások „azt a látszatot kelthetik a fogyasztókban, hogy a szabad helyek rohamosan fogynak, ezért alkalmasak lehetnek olyan nyomásgyakorlásra, amely jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási vagy magatartási szabadságát, illetve lehetőségét a megalapozott döntés meghozatalára” – jelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a februárban indított versenyfelügyeleti eljárásról szóló közleményében. Az eljárás a Világgazdaság értesülése szerint még tart. Ennek során a GVH azt is vizsgálja, hogy valóban lemondhatók-e többségükben térítésmentesen a foglalások, és nem tesz-e a vállalkozás fogyasztói döntést torzító különbséget az egyes szállásadók hirdetései között. Az eljárásra három hónap áll rendelkezésre, ez két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. Információink szerint a magyarországi döntés október 16-ra várható. Kérdés, hogy mit eredményez, hiszen a brit hatósággal való megállapodásnak egyelőre nincs nyoma a legnagyobb szállásközvetítő oldalán, sőt a Booking illetékes vezetőjének nyilatkozata arra utal, hogy nem az üzenetek eltüntetése, hanem a fogyasztói élmény további javítása a cél, de már hitelesíthető információkkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.