BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vasúti fejlesztés: a minőségnek ára van

Drágult a Rákos és Gödöllő közötti vasútvonal felújítása az erről szóló uniós közbeszerzési értesítő tanúsága szerint. A kiíró NIF Zrt. úgy ítéli meg, hogy a korszerűsítés során nagyobb szakértelemre van szükség, ezért lett magasabb a kivitelezés ára.

Drágult a Rákos és Gödöllő közötti vasútvonal felújítása. A kiíró NIF Zrt. úgy ítéli meg, hogy a korszerűsítés során nagyobb szakértelemre van szükség, ezért lett magasabb a kivitelezés ára.

Mintegy 62,029 milliárd forintból korszerűsíti a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. konzorciuma a Rákos és Gödöllő közötti vasúti pályát, valamint a hozzá kapcsolódó létesítményeket – derül ki az Európai Unió közbeszerzési értesítőjéből. Az év elején még 61,998 milliárd forintba kerülő közbeszerzés most potom 30 millió forinttal drágult. A pályázat kiírója, a NIF Zrt. az áremelkedést azzal indokolta, hogy a kivitelezés során jobb minőségű megoldásokra van szükség, ami értelemszerűen növeli a munkálatok árát. „A teljesítés ráadásul rendkívül összetett, sok szakág és szakma munkájának együttműködését és összehangolását igényli. A határidőre és jó minőségben történő munkavégzés, a felelősségi körök, az egyes szakágak garanciavállalásainak egymástól történő elhatárolása és feltételeinek meghatározása nagy körültekintést és a teljes munkára való egységes rálátást kíván” – áll az értesítőben.

A 25,165 kilométeres vonalszakasz építése 36 hónapig tart, a felújítás már a tavasszal megkezdődött. A korszerűsítés során a többi között megújulnak a nyílt vonali szakaszok, valamint Pécel és Isaszeg állomások átmenő fővágányai is átépülnek száz-százhúsz kilométer per órás pályasebességre és 225 kilonewton tengelyterhelésre. Emellett teljes cserén esnek át a felsővezetékek, és mintegy négy vágánykilométer hosszon harmadik vágányt is építenek. A régi, lepusztult peronokat modernizálják – a régieket elbontják, az újakra pedig perontetőket építenek. A szakasz minden állomása teljesen akadálymentes lesz, az utasok közlekedését liftek segítik. Megújulnak továbbá az aluljárók, a vonalon található összes műtárgyat felújítják, korszerűsítik a térvilágítást. A közbeszerzési értesítő tanúsága szerint a kivitelezők a vasúti pálya környezetébe zajárnyékoló falakat telepítenek, valamint új P+R-parkolórendszer is épül.

A Rákos és Gödöllő közötti vasúti vonal korszerűsítése a Budapest–Hatvan közötti vasútvonal felújításának a része, amelyre csaknem 150 milliárd forintot szán az állam. Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára korábban elmondta: a projekt annak az országos fejlesztési sorozatnak a része, amelyben 1500 milliárd forint értékben, összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, és 45 ezer férőhellyel bővítik a személyszálító járművek kapacitását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.