BUX 43,163.75
+0.15%
BUMIX 3,841.26
+0.82%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,174
-0.46%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.87%
-2.67%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,145
-2.14%
0.00%
-0.92%
0.00%
-1.91%
OPUS 158.2
+4.22%
-1.25%
0.00%
0.00%
-0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,856
+1.64%
+2.63%
ALTEO 3,010
+0.33%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+2.96%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+0.83%
+2.60%
-5.19%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
+0.47%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Hosszú hónapokra megbénul az egyik legforgalmasabb vasútvonal

A tervek szerint hat hónap alatt felújítják a vágányokat, cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat.

Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása, az utasoknak az egypályás közlekedés miatt hosszabb menetidővel, változó menetrenddel, megnövekedett forgalmi nehézségekkel kell majd számolniuk – hívta fel a figyelmet a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.

A szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak, a teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, amelyen jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak

– tette hozzá.

A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrend szerinti közlekedés javítása, az új KISS típusú emeletes motorvonatok érkezéséhez szükséges infrastruktúra és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében szükséges a pálya kritikus szakaszainak karbantartása, amelyre a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át – mondta.

Fotó: MTI / Jászai Csaba

A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon:

mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás. Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.

Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt felújítják a vágányokat, cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat, emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is. Ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon – jegyezte meg.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek