Magyar gazdaság

A Black Friday fontosabb a karácsonynál

Az év utolsó két hónapja az Extreme Digital éves árbevételének a harmadát hozza, a Black Friday pedig a beszerzési pozíciók megerősítése és az ügyfélszerzés miatt kulcsfontosságú.

Az Extreme Digital jövő péntekre tartogatja a Black Friday-akciókat, átlagosan mintegy 30-35 százalékkal árazza le a termékeit, így több mint egymilliárd forintnyi kedvezményt kínál a tematikus árukészletre. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője a Világgazdaságnak kifejtette, hogy forgalmi szempontból a november és a de­cember is dupla hónapnak számít. A november tavaly hozott először nagyobb bevételt a Black Friday révén, mint a karácsonyi bevásárlás fűtötte december, és ez várhatóan az idén is így lesz.

Ez azért is nagy szó, mert a GKI és az Árukereső kalkulációja szerint az idén fejenként már csaknem 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra. Az Extreme Digital vezetője szerint az idén átlag feletti lehet az elektromos rollerek és az okosórák iránti kereslet a Black Friday alkalmával, az utóbbi értékesítése egy év alatt az ötszörösére futott fel.

Fotó: Shutterstock

De a slágertermékek változatlanul az okostelefonok, a plazmatévék és a notebookok lesznek. Várhatóan sokan vesznek mosógépet vagy hűtőt a fekete pénteken, ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a nagy háztartási gépek eladásának a 15-20 százaléka már a virtuális térben zajlik.

Várkonyi Balázs kifejtette, hogy a Black Friday alkalmával több százezer új felhasználóval kerülnek kapcsolatba, ezért ez az időszak elsősorban az ügyfélszerzésről szól, a látványosan növekvő megrendelések miatt pedig kedvezőbb feltételeket csikarhatnak ki a beszállítókból. Mint mondta, év közben százból három, fekete pénteken viszont százból hat online látogató vásárol náluk. Ilyenkor a kosárérték valamivel alacsonyabb, a kiválasztott árucikkek száma viszont nagyobb.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatják

Extreme Digital Black Friday okosóra roller
Kapcsolódó cikkek