BUX 40,481.51
+2.48%
BUMIX 3,775.06
-0.29%
CETOP20 1,893.58
+2.19%
OTP 8,750
+3.94%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,110
+0.91%
0.00%
-0.76%
+1.27%
+1.43%
-1.17%
-7.24%
-1.12%
0.00%
+1.87%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,992
+2.75%
+0.13%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.10%
EHEP 1,250
-4.94%
+2.52%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+3.16%
0.00%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,240
-1.59%
+1.85%
+17.65%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Egy kisebb város költségvetéséért vettek papírzsebkendőt a magyarok

Tizenhatmilliárd forintért vásároltak a magyarok papír zsebkendőt a hazai kiskereskedelemben 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ami 8 százalékos értékbeli növekedés az előző év azonos időszakához képest, egyben több mint nyolcvanmillió csomag terméket jelent, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az átlagos hazai fogyasztó jellemzően a háromrétegű és gyártói márkás papír zsebkendők mellett teszi le a voksát.

Papír zsebkendőből a hazai kiskereskedelemben 16 milliárd forint értékben hétmilliárd darab fogyott 2018. szeptember és 2019. augusztus között, melynek közel hatvan százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekből szereztük be.

Minden ötödik papír zsebkendőre költött forint a drogériákhoz kerül.

Mennyiségét tekintve 4 százalékkal kevesebb fogyott a kategóriából, így ez a vizsgált időszakban közel 80 millió csomagot jelent. A kiszerelések tekintetében viszonylag egységesek a fogyasztók: a 100 darabos klasszikus kiszerelés viszi a teljes mennyiségi forgalom több mint felét.

A 11-99 db közötti csomagoké az összforgalom egynegyede.

A csomagolástípusok között vezet a tasakos zsebkendő: az értékbeli forgalom 60 százalékát viszik, ugyanakkor erőteljesen jön fel a dobozos formátum is, az egyik vizsgált időszakról a másikra értékben 15, míg mennyiségben 17 százalékkal több fogyott belőle.

Az értékesített papír zsebkendők háromnegyede háromrétegű, de erősen jönnek fel a négyrétegűek is: kétszámjegyű mennyiségű növekedést regisztrált a Nielsen piackutató.

Fotó: GARO/PHANIE

Ha már orrfújás, akkor nem nagyon kérünk az illatból: a sima, nem illatosított zsepik az értékbeli forgalom közel kétharmadát viszik. Megosztottabbak viszont a gyártói és sajátmárkás termékek kérdésében a fogyasztók: az értékbeli forgalom mintegy 60 százaléka ugyanis márkás, ugyanakkor a kereskedelmi márkák növekedése kategóriaátlag fölötti, 14 százalékos volt a vizsgált időszakban az előző év azonos időszakához képest.

Az őszi csapadékos időjárás kedvez a kategória forgalmának, már ősztől megindul a felfutás, míg a legtöbb papír zsepi november és február között fogy

– mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.

„Ilyenkor az éves értékbeli forgalom kétötöde realizálódik a boltokban.”

Budapesten és a környékén a régiók átlagos eladásának közel kétszerese fogy zsebkendőből: az értékbeli forgalom 35 százalékát Budapesten trombitáljuk el.

Legkevesebb a dél-nyugati régióban fogy, az összmennyiség csupán 12 százaléka.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek