Csúcssebességre kapcsol a héten az amerikai fogyasztói társadalom, a négynapos hétvégével megkezdődik a karácsonyi bevásárlási szezon hajrája. A csütörtöki hálaadás másnapján, a fekete pénteken (Black Friday) az interneten indul a virtuális roham, a valóságos pedig az áruházakban lesz.
A hét végén is tart a leértékelés, a kiberhétfőn (Cyber Monday) a számítógépeké és az okostelefonoké lesz a főszerep.
Bár a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF) felmérése szerint az amerikaiak 56 százaléka az idén a konjunktúrát és a boltok előrehozott akcióit kihasználva már november első hetében megkezdte az ajándékvásárlást, a fekete péntek ezúttal is a szezon és az év legforgalmasabb napja lesz a kereskedelemben, s a vásárlók négynapos ámokfutásában a 327 millió lakosból 165,3 millióan aktívan részt vesznek. Csak pénteken 114 millióan nyúlnak a pénztárcájukhoz vagy a hitelkártyájukhoz az NRF becslése szerint.
Matthew Shay elnök-vezérigazgató szerint a négynapos meghitt ünnep kiváló lehetőséget teremt a családoknak, hogy együtt, kedvükre vásárolhassanak. A kereskedőcégek közül több is erre a hétre időzítette aktuális gyorsjelentése közreadását, köztük a Best Buy, a Burlington Stores, a Dick’s, a PVH, az Abercrombie & Fitch és a Dollar Tree is azonnal megkapja az esélyt a befektetőktől és a vásárlóktól a javításra.
A piac hatalmas, és mivel konjunktúra van, egyre nő: az Offers.com felmérése szerint az átlagos költés a tavalyinál 5 százalékkal lehet magasabb, ami 656 dolláros átlagot jelent.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható