BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint négyszázmilliárd eurót költünk okostelefonokra

Mára a prémium kategória és a teljesítmény vált standarddá.

Továbbra is okostelefonokra költik a fogyasztók a műszaki elektronikai termékekre szánt büdzséjük közel felét 2020-ban – közölte a GfK.

A készülékvásárlások várhatóan 444 milliárd eurós forgalmat generálnak majd.

Az okostelefonok iránti kereslet előreláthatóan stabil marad 2020-ban, a 2019-es enyhe, két százalékos visszaesés után.

A GfK szakemberei szerint 2020-ban több, mint 1,37 milliárd okostelefont adnak majd el világszerte. Ezek a GfK legfőbb megállapításai a globális okostelefon-piacról.

Fotó: AFP

Korszakalkotó innovációkkal lenyűgözni a fogyasztókat nagy kihívást jelentett az elmúlt években, különösen, ami az okostelefonok piacát illeti

– nyilatkozta Pavlin Lazarov, a Telekom GfK-szakértője.

„A legszemélyesebb eszközünkkel történő interakciók rendkívül magas szintre emelkedtek, s ezzel párhuzamosan nőttek az elvárásaink is a hardvert és a teljesítményt illetően. Elmondhatjuk, hogy mára a prémium kategória és a teljesítmény vált standarddá. Mindazonáltal a fogyasztók lélegzetüket visszafojtva várják, hogy az új top modellek megjelenjenek a piacon, amellett, hogy minden tavaly eladott öt okostelefonból négyet 2019-ben dobtak piacra. A megfelelő árérték aránnyal fenntartani a fogyasztók érdeklődését sikeres stratégiának

bizonyulhat.”

A YouTube és a Netflix szippantja be a tiniket

2020 végére a 12-17 évesek 83 százalékának okostelefon lesz a zsebében, tízből hárman napi 3 órát interneteznek, ráadásul majdnem másfél órát tévéznek naponta.

A termékjellemzőktől az előnyökön át az élményekig

Az elmúlt évek során az innovációk határozták meg az okostelefonok piacát, és ez az a terület, ahol a könnyen elérhető fejlesztések helyet kaptak.

A „minél több, annál jobb” mantrát követve az okostelefonok egyre több és jobb tulajdonsággal bírnak. A legalább 6„-es kijelzős okostelefonok aránya 2019-ben elérte a 70 százalékot, míg ez az arány 2018-ban mindössze 24 százalék volt.

A GfK globális fogyasztói felméréséből kiderül, hogy a felhő alapú tárhelyszolgáltatás ellenére a fogyasztók a belső tárhely méretét tartják a legfontosabbnak, amikor okostelefont vásárolnak. Ez megmagyarázza, miért volt a 2019-ben eladott okostelefonok 37 százalékának 128 GB-nyi, vagy még több tárhelye.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.