Magyar gazdaság

Egyetlen napra összpontosulhat az ünnep előtti bevásárlás

A normál, járványmentes időszakban húsvét előtt akár már két héttel 30-40 százalékkal is megugrik a vásárlói kosár értéke, az idén viszont az utolsó két-három napra maradhat az ünnepi nagybevásárlás – derült ki a Világgazdaság körképéből. A Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszaiból arra lehet következtetni, hogy a fogyasztók többsége a vírushelyzet miatt megváltozott körülmények között nem is szembesült még azzal, hogy a jövő hét végén már itt az ünnep. A bolthálózatok egyöntetűen arra számítanak, hogy a legnagyobb forgalom jövő csütörtökön várható, összefüggésben azzal, hogy a nagypénteki munkaszünet miatt az üzletek sem nyitnak ki. A Tesco és a SPAR is arról tájékoztatott, hogy a logisztikát, a beszerzést és a munkaszervezést tekintve is nagy erőkkel készül a húsvétra, igaz, más lesz az idei ünnep a koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések miatt. Jókora fejtörést okoz a láncoknak, hogy az áruházak nemcsak nagypénteken, húsvétvasárnap és húsvéthétfőn tartanak zárva, hanem jövő szombaton is korlátozott lesz az elérés a 65 év felettieknek fenntartott 9 és 12 óra közti idősáv miatt.

A húsvéthatás évről évre tetten érhető a márciusi vagy az áprilisi kiskereskedelmi forgalmi adatban, attól függően, hogy melyik hónapra esik az ünnep – állapította meg lapunknak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Úgy véli, hozzájárulhat az értékesítés felfutásához, hogy a fizetésnap megelőzi a nagybevásárlásokat, ezzel szemben a népes családi összejövetelek elmaradása a fogyasztási többlet ellen hathat. Az utóbbit alátámasztották az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél által elmondottak is: sonkából 9 százalékkal, húsvéti édességekből pedig 40 százalékkal adnak el kevesebbet, mint tavaly ilyenkor. A többi termék – például a tojás vagy a torma – viszont a normál ütemben fogy.

Több millió tojás kerül a vásárlók kosarába az Aldi várakozásai szerint. A diszkontnál lapunknak kiemelték, hogy a 30 darabos

S méretű csomag mellett tízesével kapható extra sárga mélyalmos tojással bővítették a kínálatot. Jelezték, hogy nemcsak az édes, hanem a sós húsvéti kalács is rendkívül keresett. Az Aldinál és a Lidlnél is hangsúlyozták: a jövő hét elejétől várható a szezonális termékek iránti kereslet élénkülése, az áruházak ennek megfelelően készülnek a növekedő forgalomra. A Lidl polcain már február végén megjelent a tematikus kínálat egy része, így a kötözött füstölt lapocka, a kőrishegyi sonka és a füstölt sertéstarja, de a kínálatban helyet kapnak a pulykahústermékek és a csülök is.

Bővített a SPAR

Március 16. és 30. között csaknem 900 munkavállalót vett fel a SPAR, az új belépők jelentős része a járványhelyzettel leginkább sújtott turizmus és vendéglátás területéről érkezett. Az áruházlánc vidéken egy hiper- és három szupermarketet újított fel, együtt 3,3 milliárd forintból. | vg

 

Ezek is érdekelhetik