Magyar gazdaság

Egyre inkább ráhangolódunk az online vásárlásra

A magyarok több mint egyharmada elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben.

Az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát az elmúlt hetekben a koronavírus-járvány hatására, nőtt a virtuális élmények iránti igény, ugyanakkor a magyarok mintegy 60 százaléka tart az online visszaélésektől – derült ki a Mastercard friss felméréséből.

Közleményük szerint a kutatást májusban készítették 15 európai országban – köztük Magyarországon -, és 7500 embert kérdeztek meg.

A felmérésből kiderült, hogy a magyarok több mint egyharmada elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka válaszolta ugyanezt.

  • Míg az európaiak 30 százaléka,
  • addig a magyarok 17 százaléka a korábbinál több pénzt költ virtuális élményekre.
  • A megkérdezett magyarok 40 százaléka használ streaming szolgáltatást, a fitnesz edzések és az online múzeumlátogatás mellett a lakosság körében a stand-up előadások és az online koncertek is nagyon népszerűek – írták.

    A felmérés alapján Európában 36 százalékkal nőtt az alapvető cikkeket online vásárlók száma, emellett a legnépszerűbbek

  • a könyvek (32 százalék),
  • a hajvágó eszközök (19 százalék)
  • és a fitnesz eszközök (13 százalék).
  • Fotó: AFP

    A magyarok körében az első helyen

  • a könyvek (23 százalék),
  • a konyhai eszközök (21 százalék),
  • a hajfestékek és az informatikai eszközök (12-12 százalék) állnak.
  • Az emberek Európa szerte az otthonukban töltött plusz időt új, online készségek elsajátítására is használják: a magyar válaszadók 39 százaléka bankolt most először online, 25 százalék ismerkedik a főzéssel, a harmadik legnépszerűbb új online tevékenység pedig a tanulás.

    Az európaiak 87 százaléka, a magyarok 91 százaléka figyel arra, hogy mit és hol vásárol online, vagyis a magyarok még óvatosabbak e téren. Míg az európaiak 65 százaléka aggódik amiatt, hogy online visszaélés áldozatává válik, addig a magyaroknak csak 59 százaléka.

    Az online fizetés biztonsága érdekében az európai megkérdezettek négyötöde lehetőség szerint ismerős kereskedőknél vásárol, ez az arány a magyaroknál 84 százalék. Az európaiak 80 százaléka ellenőrzi a webhelyeket vagy vásárlók véleményét, a magyar arány 85 százalék – közölte a Mastercard.

    MasterCard online vásárlás rendelések
    Kapcsolódó cikkek