Magyar gazdaság

Banális hiba levét issza Csepel

H. F. | Az Európai Bizottság a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) Közlekedési Koordinációs Bizottságának július 16-i ülésén nem javasolta CEF-támogatásra a Csepeli gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdésével című pályázatot, mégpedig nem elszámolhatóság, illetve nem támogathatóság okán – tudta meg a Világgazdaság. Ez azt jelenti, hogy jelentősen késhet a csepeli gerincút fejlesztése (amely a Budapesti mobilitási terv kiemelt jelentőségű feladata), a csepeli lakosságnak így – a Posztógyár utca és az M0-s autóút közötti szakasz elkészültének csúszása miatt – még jó ideig együtt kell élnie a II. Rákóczi Ferenc út jelentős nehéztehergépjármű-forgalmával. Éppen e helyzeten javított volna a most elkaszált projektjavaslat, ugyanis a gerincút további részeinek megépítésével megszűnt volna a tranzitforgalom a lakott területen.

A Főpolgármesteri Hivatal Beruházási és Projektmenedzsment Főosztálya által benyújtott pályázat uniós elutasítása nem volt meglepő, mert a dokumentációt kitöltő fővárosi illetékesek elkövettek egy olyan fatális adminisztrációs hibát, amely miatt a pályázat formailag nem állta meg a helyét. Lapunk megkeresésére a Fővárosi Önkormányzat elismerte, hogy a pályázatot formai okokra hivatkozva utasították el, de jelezte, hogy mivel nem tagja az érintett CEF-bizottságnak, nincs hivatalos információja az ott elhangzottakról. A Világgazdaság birtokába került összegzés szerint a fő probléma az volt, hogy Budapest a pályázat elektronikus formanyomtatványának A1 pontjában a projekt alprioritásaként az „utak” rubrikát jelölte meg. Ez azonban téves volt, mert a pályázat tartalmából egyértelműen következik, hogy az a „belvízi hajóút és belvízi kikötők” alprioritásba esik, mivel a csepeli gerincút esetében a CEF-elszámolhatóság alapja a kikötő és az M0-s összeköttetésének kiépítése.

Az Európai Bizottság nevében eljáró Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökség (INEA) április 3-án levélben tájékoztatta a Fővárosi Önkormányzatot, hogy a február végén benyújtott projektjavaslat a megjelölt alprioritás keretében nem támogatható, így annak értékelését nem folytatják, a pályázatot elutasítják. Válaszul Budapest április 17-én jelezte, hogy adminisztrációs hiba történt, kérte az INEA-t, hogy változtassa meg a pályázat alprioritását, és folytassa az értékelést. Az INEA május 11-én írásban is világossá tette, hogy erre nincs mód. Ezzel meghiúsult a forrásszerzés, pedig a főváros által biztosított finanszírozás várhatóan nem elegendő a csepeli gerincút egészének tervezésére. A Fővárosi Önkormányzat közölte lapunkkal, hogy továbbra is pályázni kíván a forrásra, és erre lesz is pénzügyi keret, hiszen az idei negyedik negyedévben újra megnyílnak a CEF-kiírások.

A jelentős nehéztehergépjármű-forgalommal még jó ideig együtt kell élniük a csepelieknek a beruházás csúszása miatt

Fővárosi Önkormányzat Budapest cef Európai Bizottság alprioritás gerincút Csepel pályázat
Ezek is érdekelhetik