Magyar gazdaság

Csupán minden tizedik magyar fordít figyelmet az online biztonságra

Az Eurostat felmérése szerint csupán négyből egy lakos nem adott ki személyes adatot online közösségi szolgáltatóknak biztonsági okokból.

A koronavírus-világjárvány rengeteg nehézséget és változást hozott világunkba. A sok negatív velejárója mellett azonban olyan pozitív hatásokkal is járt, mint például a digitalizáció ugrásszerű fejlődése nem csak mindennapi életünk, de pénzügyeink területén is.

Mivel egyre sűrűbben végezzük bevásárlásainkat és banki ügyeinket online, így elég baljós képet fest az és hazánk lakóiról is az Eurostat kedden megjelent friss felmérése. A kutatás azokat az eseteket vizsgálta, amikor a felhasználók nem osztották meg személyes adataikat az online közösségi szolgáltatókkal biztonsági aggályaik miatt.

A felmérés szerint 2019-ben az unió lakosságának tekintetében

négyből csupán egy ember nem adott ki magánjellegű információt biztonsági aggályai miatt közösségi média vagy hasonló szolgáltatóknak.

Fotó: Eurostat

A fenti diagramon azt láthatjuk, hogy az európai országokban az emberek hány százaléka kerüli el a személyes adatainak közlését online közösségi szolgáltatókkal, mert aggódik azok biztonsága miatt.

Az EU tagállamai közül legmagasabb arányban

  • Franciaországban ódzkodik a lakosság 40 százaléka személyes adatainak megosztásától,
  • szorosan mögöttük Hollandiában 39 százalék,
  • majd hasonlóan Finnországban az emberek 37 százaléka használja odafigyelve az online közösségi oldalakat.
  • Fotó: AFP

    Ezzel szemben vannak azok az országok, ahol a lakosság a legkevésbé ügyel személyes adatainak biztonságára az online közösségi szolgáltatások használata közben. Ezen országok közül Litvániában mérték a legalacsonyabb arányt, ahol a polgároknak csupán a 6 százaléka törődik ezzel.

    Nem sokkal lemaradva követi őket

    Magyarország, ahol az embereknek csak 8 százaléka figyel oda személyes adatainak védelmére a közösségi média használatakor,

    majd minket követ Horvátország és Románia lakossága 9-9 százalékkal a sorban.

    Ha a visegrádi országokra tekintünk, akkor Szlovákiában ügyel arányaiban a legtöbb ember az online biztonságra 36 százalékkal, utánuk következik Csehország 14 százalékkal, majd Lengyelország ahol az emberek 10 százaléka fordít figyelmet erre.

    Eurostat Magyarország közösségi média online biztonság kiberbiztonság
    Kapcsolódó cikkek