BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre tudatosabbakká válnak a fogyasztók

Televíziós reklámkampánnyal folytatódik a járványhelyzet negatív hatásainak ellensúlyozására márciusban indított, a magyar áruk vásárlására ösztönző Vedd a hazait! Védd a hazait! mozgalom – közölte Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. A kezdeményezéshez közel száz vállalkozás csatlakozott, olyanok is, amelyek nem használják a védjegyeket. De meg is nőtt a cégek érdeklődése a védjegyek iránt, az év végéig várhatóan harminccal több, összesen 180 vállalkozás használja majd őket.

A mohácsi MCS Vágóhíd Zrt. – a Bonafarm csoport stratégiai partnere – azért csatlakozott a kampányhoz, mert a márciusban kialakult, sajátos légkörben érezte, hogy a fogyasztóknak pozitív üzeneteket kell küldenie. A hazai vásárlók ugyanis elbizonytalanodtak, ellátási problémáktól tartottak – mondta Éder Tamás, az MCS Vágóhíd igazgatósági tagja, a Bonafarm Zrt. PR- és vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója. A kampány segít megmutatni, hogy a magyarországi élelmiszeripar jól működik, de az esetleges ellátási gondok elkerüléséhez az kell, hogy a fogyasztók a hazai termékeket válasszák, akkor is, amikor nincs vészhelyzet. Ha például a fogyasztók a mohácsi vágóhíd termékeit vásárolják, és nem az importhúst, akkor Éder Tamás szerint nemcsak a céget támogatják, hanem a termék-előállítás mögötti rendszert, a cég dolgozóit, a sertés- és egyéb termékek beszállítóit is. Mint rámutatott, a tőkehús és a csomagolt húsok esetében könnyű helyzetben vannak a vevők, mert kötelező az eredetmegjelölés. Mivel a HoReCa-szektor és a turizmus leállása nem csak Magyarországon okozott túlkínálatot, voltak kísérletek nyomott árú külföldi termék elhelyezésére, de az áruházláncokkal – kormányzati közreműködéssel – történő egyeztetések után ez nem okozott nagy gondot.

Nőtt a magyarországi fogyasztókban a hazai termékek iránti elkötelezettség, ez különösen a tejtermékek esetében szembetűnő – mondta Dobrovoczky István, az Alföldi Tej Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója. A hazai gyártók kifejezetten jól állnak folyadéktejben, de már az UHT-s tejek 95 százaléka is Magyarországon készül. A belföldi sajtpiacot viszont csak 50-55 százalékban fedik le a helyi termelők. A nagy külföldi cégek sokszor áron alul öntik a magyar piacra a likvidációs készle­tei­ket.

Fontos, hogy a fogyasztók az építkezéseknél is részesítsék előnyben az árban is versenyképes hazai gyártók termékeit – mondta Tóth Szabolcs, a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. regionális marketingigazgatója, aki szerint jövőre nőhet az építőipar teljesítménye, de a korábbinál kisebb ütemben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.