Az Extreme Digitalnak minden szempontból robusztus növekedést hozott Magyarországon az idei Black Friday. A vásárlók száma 16 százalékkal volt magasabb a tavalyinál, a kosárérték 40 ezer forint körül alakult, mintegy harmadával felülmúlva a múlt évit. A mostani fekete péntek jóval nagyobb forgalmat generált a 2019-esnél: 46 százalékkal több pénzt költöttek és 43 százalékkal több rendelést adtak fel a magyar vásárlók, akiknek a 60 százaléka férfi volt. A bevásárlás ünnepén – amely hagyományosan a karácsonyi szezon kezdete – a külföldi webáruházak forgalmával együtt 35 százalékkal volt magasabb az E-Digital árbevétele, mint tavaly ilyenkor. Összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami normál időszakban több hét alatt jön össze.
A legtöbb vásárló Budapestről, Debrecenből, Szegedről és Miskolcról kereste fel a webáruházat. Az idén Nógrád megyében (plusz 115 százalék), Tolna megyében (plusz 92 százalék) és Hajdú-Bihar megyében (plusz 87 százalék) hozta a legnagyobb növekedést a rendelések összértékében a Black Friday. A külföldi országok közül az Extreme Digital bulgáriai, horvátországi és ausztriai webáruházai generálták a legnagyobb forgalmat, a németországi online áruház pedig a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.
A hazai vásárlók a rendelések harmadát fizették ki online, és meglepő módon a szokásosnál nagyobb arányban (62 százalék) érkeztek érdeklődők a webáruházba számítógépről – vélhetően azért, mert sokan már most is home office-ban dolgoztak. Az, hogy a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black & Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző és az 50 darabos, eldobható szájmaszk volt, hűen tükrözi, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók. A legnépszerűbb termékkategóriák listája is átrendeződött a pandémia miatt: a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell és középkategóriás androidos készülék volt elérhető, ezek közül a Samsung A széria és a Xiaomi Redmi modelljei voltak a legkelendőbbek. A bolti átvételt a rövid, ötnapos határidő miatt 2 százalékkal többen választották a kiszállításnál (49 százalék), amely kompakt méretű termék esetén idén már easybox csomagautomatába is lehetséges (egy–nyolc napon belül), míg a nagy méretűek legfeljebb tíz napon belül jutnak el a vásárlóhoz.
Immár csaknem két évtizedes múltra tekinthet vissza az Extreme Digital, amelyet 2001-ben indított útjára két fiatal magyar vállalkozó. A cég 2004-ben úttörőként az interneten is árusítani kezdte az akkor még főként digitális fényképezőgépekből és számítástechnikai eszközökből álló termékkínálatát, amely mostanra több száz egyéb kategóriával bővült. A ma már országszerte 17 szaküzletet működtető vállalat 2015 és 2018 között minden évben a legnagyobb forgalmú hazai e-kereskedőként szerepelt a GKI e-kereskedelmi toplistáján. 2019 márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az eMAG-gal. A fúzióval egy 800 dolgozót foglalkoztató, több mint 100 milliárd forint nettó árbevételű vállalat jön létre a magyar piacon, a cél ennek megháromszorozása öt éven belül.
A 2020-as Black Friday top 10 termékkategóriája
- napi használati cikk (FMCG)
- szerszámgép
- játék
- mobiltelefon
- mobiltelefon-kiegészítő
- szépségápolás
- konyhai kisgép
- televízió
- barkácstermék
- fej- és fülhallgató
Forrás: Extreme Digital
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.