Több mint kétezer repülőgépből álló, gigászi flotta és a világ egyik legnagyobb repülőgéplízing-cége jöhet létre a General Electrichez tartozó GECAS és az AerCap fúziójával. Az összeolvadásról elsőként a The Wall Street Journal számolt be a hét végén, de tegnap az ír AerCap is megerősítette, hogy tárgyalnak a GECAS-szal az egyesülésről.
Egy korábbi sajtóértesülés szerint a tranzakció értéke elérheti a 30 milliárd dollárt.
A GECAS mintegy 980, az AerCap pedig csaknem 1100 repülőgépből álló flottával rendelkezik.
A Reutersnak nyilatkozó légügyi szakértő szerint az utóbbi ezekből akár néhány százat el is adhat, hogy az összeolvadást sikerre vihessék, hiszen két ilyen piaci súlyú vállalat együttműködéséhez elengedhetetlenek a versenyfelügyeleti jóváhagyások. Főként, mivel a két társaság flottája már most kétszer akkora lenne, mint a piac harmadik legnagyobb cégének, a dublini Avolonnak a gépparkja.
A befektetők derűlátók, az oltási kampányok eredményeinek láttán és a járványhelyzetből történő kilábalás reményében bíznak a beharangozott fúzió sikerében
és abban, hogy a vírushelyzetet súlyosan megszenvedő légi közlekedés hamarosan újra fellendülhet. Ez az érintett cégek részvényeinek árfolyamán is tetten érhető, hiszen az AerCap papírjai hétfőn több mint 13 százalékot raliztak, igaz, tegnap a nyitás előtti kereskedésben korrigáltak.
A General Electric részvényei hétfőn 4,2 százalékkal erősödtek, és tegnap újabb 0,7 százalékkal drágultak a csengetést megelőző kereskedésben.