A fogyasztók vásárlási szokásai a koronavírus-helyzet megjelenését követően jelentősen átalakultak, tudatosabban intézték a beszerzést, kevesebb alkalommal, de nagyobb értékben vásároltak. A Lidl beszámolója alapján a korlátozások megszűnését követően a szokások visszaálltak a előtti állapotra. 

A járvány visszaszorulásával még több vásárlónk kereste fel fizikailag áruházainkat, így nyáron a magasabb kosárérték mellett a tranzakciók száma is növekedést mutat

 – árulta el az Auchan. A vásárlások gyakorisága a Tescónál is emelkedett, de a kosárérték még a tavaly nyári szinthez hasonlóan alakul. Az ALDI tapasztalatai szerint a pandémiás korlátozások feloldása után jelenleg úgy tűnik, hogy a lezárások alatt kialakult trendek folytatódnak, vagyis a vásárlók inkább ritkábban, de nagyobb értékben vásárolnak az üzletekben. A CBA is alacsonyabb vásárlószámot, ám magasabb kosárátlagot jegyzett, amely sikeressé tette a nyári hónapokat.

A maszkviselés és az egyéb korlátozóintézkedések eltörlése jótékonyan hatott

– ismertette a magyar üzletlánc. A szabályozások enyhülése a Tesco szerint is szerepet játszott a vásárlási kedv emelkedésében.

Fotó: Kallus György/VG

Annak ellenére, hogy a vendéglátóhelyek többsége már nyitva tart, a szezonális termékek: az ásványvizek, az üdítők, a jégkrémek, és a sörök fogyasztása növekedett. Hasonló trendet figyelhettünk meg a nem élelmiszer jellegű szezoncikkek: a kerti bútorok, a játékok, a medencék, a strand felszerelések és sporteszközök területén is – tájékoztatta lapunkat a Tesco. Az ALDI nemrégiben átadott, 6 milliárd forintból megvalósított hűtőraktárának köszönhetően 70 új termékkel bővült a nyáron a kínálat, valamint

többmilliárdos beruházással elkezdték modernizálni a látványpékségeik bútorzatát is.

A dinnyeszezon extrém módon sikeres volt, a grilltermékek esetében a klasszikus árucikkek, mint a kolbászok és a pácolt sertéstarja mellett a vegán grill iránt is kimagasló kereslet mutatkozott. Közkedveltek voltak a különféle ízesítésben kapható alkoholmentes radlerek is. Az Auchan statisztikái szerint

nyáron a vízből kétszer annyi, sörből háromszoros mennyiség fogy, az alkoholmentes változatoknál akár négyszer-ötször is többet adnak el. 

A legnagyobb forgalomnövekedést a jégkrémek esetében tapasztalták. 

Már pár éve tartó tendencia, hogy kiemelkedő mennyiségű medencét tudtunk értékesíteni. Továbbra is jelentős a kereslet a kreatív és a kézműves termékek iránt, ezeket kifejezetten a pandémia alatt kedvelték meg a vásárlók

– fejtette ki az Auchan. 

A műszaki termékek piacán az év első felében fokozott kereslet mutatkozott a kertészeti, lakberendezési és barkács termékek iránt. A járványhelyzet enyhülésével párhuzamosan újra megnövekedett a kereslet az utazással és a kültéri aktivitásokkal kapcsolatos területeken, mint például az autóápolás, a kültéri játékok és a sportfelszerelések, valamint a bőröndök terén – számolt be róla a Tesco. 

A nagy melegnek és a labdarúgó Európa-bajnokságnak köszönhetően az alkoholos, és az alkoholmentes italoknál egyaránt forgalomnövekedés volt tapasztalható

– tudatta a Lidl. A nem élelmiszer termékkategóriákban a ventilátorok, a strandfelszerelések, a grill eszközök és a kertgondozás elengedhetetlen kellékei is nagyon kelendőek voltak. A Balaton és a Velencei-tó körüli strandüzletekben: Siófok, Balatonlelle, Fonyód, Tapolca, Keszthely, Gárdony-Agárd nyári kibővített, bőséges nem élelmiszer jellegű szezonális termékkínálattal készültek. Az ALDI áruházak forgalma a korábbi években megszokott módon alakult, a közkedvelt nyaralóhelyeken magasabb vásárlószámot mértek. Erre készülve az áruházlánc június 15. és augusztus 31. között kiemelt forgalmúvá nyilvánította kilenc Balaton-környéki, továbbá a Gárdonyban található üzletét, amelyek hosszabb nyitva tartással állnak a helyi lakosok és a turisták rendelkezésére. A szántódi és balatonalmádi egységek továbbá egy-egy, az áruház parkolójában felállított, légkondicionált sátorral is bővültek, amelyekben elérhetők a nem-élelmiszer jellegű termékek, például szerszámok, kerti eszközök, strandfelszerelések, ruházat, háztartási eszközök.

Augusztusban zár a szezon, de az már látszik, hogy forgalom szempontjából nagyon eltérőek voltak a hónapok. A hideg április után egy hűvös, csapadékos május következett, ebben az időszakban visszaesés történt. A pünkösdi hétvége azonban meghozta a jó időt és a rekordeladásokat egyaránt – jegyezte meg a szezonalitással kapcsolatban az Auchan.
A jelenléti oktatás elindulásával a Tesco azzal számol, hogy az élénkülés ősszel is folytatódni fog: 

Fokozott érdeklődésre számítunk szeptemberben az iskolakezdéshez fűződő termékekkel kapcsolatban, segíteni szeretnénk az őszi és téli szezonra való felkészülésben.

A Lidl áruházakban is elérhetőek már az iskolai oktatással kapcsolatos termékek, írószerek, iskolai felszerelések, tolltartók és táskák, amellyel a szülők kényelmét segítik a napi bevásárlás során. Az Auchan például 2000 termékkel készül az iskolaszezonra, valamint tanszergyűjtést is szervez a Nagycsaládosok Országos Egyesületével a többgyermekes, rászoruló családok javára.

Ősszel az ALDI is számos területen tervez újdonságokat.

A vállalat tovább bővíti az együttműködését az élelmiszer házhozszállítást végző magyar startup céggel, a ROKSH-sal.

A negyedik negyedévben Pécs és Székesfehérvár mellett további városokra tervezik kiterjeszteni az szolgáltatást.

Az őszi és téli időszak forgalma nagy mértékben függ attól, hogy a vírus negyedik hulláma milyen intézkedések bevezetését fogják igényelni. Természetesen amennyiben korlátozások nélkül sikerül az őszi, téli hónapokat átvészelnünk, akkor a forgalom további emelkedésére számítunk

– nyilatkozta a CBA.