A hazai boltok a múlt év júniusa és ez év májusa közötti egy év alatt 350 milliárd forintért 171 ezer tonnánál is több feldolgozott húskészítményt értékesítettek – mondta a Világgazdaságnak Gubek Nóra, a NielsenIQ tanácsadója. A legnépszerűbb élelmiszer-kategória forgalma értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben azonban nem történt nagy változás.
A NielsenIQ szerint, bár a vásárlók továbbra is leginkább a gyártói márkákat veszik – ezek aránya értékben 60 százalék volt a vizsgált időszakban –, dinamikusan erősödött a kereskedői márkák iránti kereslet is, mégpedig értékben 11, volumenben pedig 4 százalékkal.
A feldolgozott húskészítmények felét a 400–2500 négyzetméter alapterületű üzletekben vásárolták, ötödét a 2500 négyzetméteresnél nagyobbakban.
A legtöbben változatlanul a sertéshúst keresik, e termék viszi a piac mintegy négyötödét. Ezt követi a pulyka és a baromfi 7-7 százalékos részesedéssel. A húsok típusa szerint a sonkából fogy a legtöbb, amelyből a vizsgált időszakban értékben 11 százalékkal több kelt el, és már a sonkáé a piac több mint 17 százaléka. A második legnagyobb szegmens a virsli volt 15 százalékkal, ezt követi a szalámi 13 százalékkal. Csaknem 1 százalékpontos növekedéssel értékben tovább erősödtek a csemegepultos eladások, és már a piac 66 százalékát teszik ki a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint.
A kényelmi hústermékek iránti kereslet éves szinten két számjeggyel bővül
– mondta lapunknak Kovács Péter, a Tamási-Hús Kft. kereskedelmi igazgatója.
A bacongyártás terén jelentős piaci súlyú cég tapasztalatai szerint a vevők egyre inkább keresik a fogyasztásra kész termékeket.
Ez a kategória Magyarországon még újdonság, de a vállalat már Nagy-Britanniától a skandináv piacokig szállít szeletelt, sült bacont. E terméket a Tamási-Hús ebben a hónapban a magyarországi piacra is bevezeti.
A húsipari termékek 60 százalékát külföldre szállító vállalat forgalma esett a járvány alatt, ennek ellenére a cég februárban 14 milliárd forintnyi beruházással bővítette a kapacitását, 3,5 milliárd forintos állami támogatás felhasználásával. A fejlesztéssel 255 új munkahelyet teremtett – ezzel alkalmazottainak száma 400 fölé emelkedett –, a szeletelt bacontermékeket előállító kapacitása 120 százalékkal nőtt, sült változaté pedig megduplázódott. A feldolgozott hús részben az EU-ból, részben magyarországi vágóhidakról származik. Ezen alapanyaggal a hét minden napján, napi háromszor érkeznek a 20 tonnás kamionok. A feldolgozás során a húsról levágott maradékot tepertő és étkezési zsír formájában forgalmazzák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.