Magyar gazdaság

Továbbra is tarolnak a húskészítmények

A feldolgozott húskészítményekből 350 milliárd forintért 171 ezer tonnánál is többet értékesítettek a vizsgált időszakban. Egyre népszerűbbek a kényelmi hústermékek.

A hazai boltok a múlt év júniusa és ez év májusa közötti egy év alatt 350 milliárd forintért 171 ezer tonnánál is több feldolgozott húskészítményt értékesítettek – mondta a Világgazdaságnak Gubek Nóra, a NielsenIQ tanácsadója. A legnépszerűbb élelmiszer-kategória forgalma értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben azonban nem történt nagy változás.

Fotó: NielsenIQ

A NielsenIQ szerint, bár a vásárlók továbbra is leginkább a gyártói márkákat veszik – ezek aránya értékben 60 százalék volt a vizsgált időszakban –, dinamikusan erősödött a kereskedői márkák iránti kereslet is, mégpedig értékben 11, volumenben pedig 4 százalékkal. 

A feldolgozott húskészítmények felét a 400–2500 négyzetméter alapterületű üzletekben vásárolták, ötödét a 2500 négyzetméteresnél nagyobbakban.

A legtöbben változatlanul a sertéshúst keresik, e termék viszi a piac mintegy négyötödét. Ezt követi a pulyka és a baromfi 7-7 százalékos részesedéssel. A húsok típusa szerint a sonkából fogy a legtöbb, amelyből a vizsgált időszakban értékben 11 százalékkal több kelt el, és már a sonkáé a piac több mint 17 százaléka. A második legnagyobb szegmens a virsli volt 15 százalékkal, ezt követi a szalámi 13 százalékkal. Csaknem 1 százalékpontos növekedéssel értékben tovább erősödtek a csemegepultos eladások, és már a piac 66 százalékát teszik ki a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint.

A kényelmi hústermékek iránti kereslet éves szinten két számjeggyel bővül

 – mondta lapunknak Kovács Péter, a Tamási-Hús Kft. kereskedelmi igazgatója. 

A bacongyártás terén jelentős piaci súlyú cég tapasztalatai szerint a vevők egyre inkább keresik a fogyasztásra kész termékeket. 

Ez a kategória Magyarországon még újdonság, de a vállalat már Nagy-Britanniától a skandináv piacokig szállít szeletelt, sült bacont. E terméket a Tamási-Hús ebben a hónapban a magyarországi piacra is bevezeti.
A húsipari termékek 60 százalékát külföldre szállító vállalat forgalma esett a járvány alatt, ennek ellenére a cég februárban 14 milliárd forintnyi beruházással bővítette a kapacitását, 3,5 milliárd forintos állami támogatás felhasználásával. A fejlesztéssel 255 új munkahelyet teremtett – ezzel alkalmazottainak száma 400 fölé emelkedett –, a szeletelt bacontermékeket előállító kapacitása 120 százalékkal nőtt, sült változaté pedig megduplázódott. A feldolgozott hús részben az EU-ból, részben magyarországi vágóhidakról származik. Ezen alapanyaggal a hét minden napján, napi háromszor érkeznek a 20 tonnás kamionok. A feldolgozás során a húsról levágott maradékot tepertő és étkezési zsír formájában forgalmazzák.

húsipar
Kapcsolódó cikkek