A leghosszabb kapcsolódási pont az ügyfelekkel a biztosítóknak van, egyáltalán nem mindegy, hogy 2080-ra hogy fog kinézni a Föld – mondta Polányi Zoltán, a CIG Pannónia Biztosító vezérigazgatója a VG üzleti reggelijén. Hozzátette: a biztosítóknak hosszú távú programjaik vannak, ezek akár 50-60 évesek is lehetnek. Az egészségbiztosítás területén is fenntarthatóságra kell törekedniük, főleg annak fényében, hogy olyan problémák kerülnek elő, mint korábban sosem, mint például a klímaszorongás. Hangsúlyozta, minden egyes iparág változása a biztosítás jövőjét is befolyásolja. Példaként említette, hogy azok a márkakereskedések, ahol jelenleg az autókat javítják, életben maradnak-e a jövőben, mivel a zöld autók kevésbé károsodnak, így kevesebb javítást is igényelnek?

Fotó: Sárosi Zoltán / CIG Pannónia

A Covid nagyságrendekkel növelte az online kapcsolattartást, ez volt a túlélés záloga

– fogalmazott Polányi Zoltán, ugyanakkor új üzletek kötésére ez korlátozottan adott lehetőséget. Úgy látják, hogy hosszú távú fenntarthatósági programokra egyre nagyobb igény van, ezeket a kötvényeket egyre jobban keresik az ügyfelek. Az viszont a jövő nagy kérdése, hogy az ügyfelek milyen jövedelemre fognak szert tenni. Ahogy az is jelentős kihívás számukra, hogy a kkv méretű vállalkozásoknak mit okoz a klímaváltozás és erre milyen válaszokat tudnak adni.