A pandémiás helyzet pozitív hatásaként az elmúlt egy évben megnövekedett a kereslet a lakberendezési termékek iránt. Azonban – ahogy minden piaci szegmensben – a korlátozások negatív hatásai a mai napig jellemzik a bútorkereskedelmi szektort: a távol-keleti alapanyag- és konténerhiányra visszavezethető problémák a szállítási határidők növekedését eredményezték – írja közleményében az XXXLutz.

Fotó: MICHAL FLUDRA / AFP

A tapasztalatok alapján a lakásfelújításhoz felkínált állami támogatás nyomán ugyancsak megnőtt a kereslet a lakberendezési cikkek, ezen belül is leginkább a beépíthető bútorok iránt:

elsősorban a konyhák kerültek fókuszba, de a méretre tervezhető gardróbok és egyéb szekrénymegoldások is népszerűek voltak.
A világjárvány egyébként egyes termékek esetén szintén fokozott érdeklődést hozott, köszönhetően annak, hogy az emberek több időt töltöttek otthon, jellemző volt az otthoni munkavégzés, illetve az online oktatás is. A járvány miatt elrendelt lezárások az online erősödését is magával hozták, ám a cég továbbra is fontosnak tartja a személyes jelenlétet.

Az e-kereskedelem erősödése az elmúlt években tapasztaltaknak megfelelően folyik tovább, évről évre nő az online értékesítés részaránya az összforgalomból, melyet a Covid-19-járvány is tovább erősített. Mi ugyanakkor továbbra is hiszünk abban a modellben, ahol az offline és online jelenlét kiegészíti és erősíti egymást, hiszen sok termék esetében mind a mai napig fontos a vásárlóknak, hogy a vásárlás előtt személyesen is benyomást szerezzenek a kiválasztott termékről, legyen szó például arról, hogy mennyire komfortos egy matrac

– emelte ki az XXXLutz Lakberendezési Kft. ügyvezetője, Ingo Schalk.