A pandémiás helyzet pozitív hatásaként az elmúlt egy évben megnövekedett a kereslet a lakberendezési termékek iránt. Azonban – ahogy minden piaci szegmensben – a korlátozások negatív hatásai a mai napig jellemzik a bútorkereskedelmi szektort: a távol-keleti alapanyag- és konténerhiányra visszavezethető problémák a szállítási határidők növekedését eredményezték – írja közleményében az XXXLutz.
A tapasztalatok alapján a lakásfelújításhoz felkínált állami támogatás nyomán ugyancsak megnőtt a kereslet a lakberendezési cikkek, ezen belül is leginkább a beépíthető bútorok iránt:
elsősorban a konyhák kerültek fókuszba, de a méretre tervezhető gardróbok és egyéb szekrénymegoldások is népszerűek voltak.
A világjárvány egyébként egyes termékek esetén szintén fokozott érdeklődést hozott, köszönhetően annak, hogy az emberek több időt töltöttek otthon, jellemző volt az otthoni munkavégzés, illetve az online oktatás is. A járvány miatt elrendelt lezárások az online kereskedelem erősödését is magával hozták, ám a cég továbbra is fontosnak tartja a személyes jelenlétet.
Az e-kereskedelem erősödése az elmúlt években tapasztaltaknak megfelelően folyik tovább, évről évre nő az online értékesítés részaránya az összforgalomból, melyet a Covid-19-járvány is tovább erősített. Mi ugyanakkor továbbra is hiszünk abban a modellben, ahol az offline és online jelenlét kiegészíti és erősíti egymást, hiszen sok termék esetében mind a mai napig fontos a vásárlóknak, hogy a vásárlás előtt személyesen is benyomást szerezzenek a kiválasztott termékről, legyen szó például arról, hogy mennyire komfortos egy matrac
– emelte ki az XXXLutz Lakberendezési Kft. ügyvezetője, Ingo Schalk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.