Az online jelenlét növekedésével megnő annak a kockázata, hogy egy vállalat informatikai rendszerét külső támadás éri. Ezt felismerve a cégvezetők 60 százaléka számít arra, hogy a következő években emelkedik a kiberbűnözések száma a PwC 2022-es Global Digital Trust Insights felmérése alapján. 

A T-Systems egyre szaporodó és egyre súlyosabb károkat okozó incidensek tapasztalatai nyomán döntött egy olyan szolgáltatás bevezetéséről, amely T-Systems SOC (Security Operation Center) szerződéssel, illetve saját incidenskezelő csapattal nem rendelkező vállalatoknak, szervezeteknek segít a behatolások bekövetkeztekor, előzetes szerződéskötés nélkül is. 

Fotó: Shutterstock

A megoldás egy olyan gyors reagálású készenléti egység, amely a behatolás észlelését követően azonnal a helyszínen terem, elhárítja a veszélyt, gondoskodik a védelem megerősítéséről és a károk minimalizálásáról. A T-Systems az új IT-biztonsági szolgáltatást akár olyan vállalatoknak is kínálja, amelyek a támadás észlelése előtt még nem álltak kapcsolatban a digitális szolgáltatóval.

A T-Systems SWAT csapatának küldetése az ügyfelek hatékony és gyors támogatása kibertámadás esetén, a krízis bekövetkezésétől az utókezelésig. A csapatot alkotó krízisszakértők és válságkezelési tanácsadók a szolgáltatás keretében a krízis alatt és után együtt dolgoznak az ügyfél szakértőivel, IT-döntéshozóival, hogy megvédjék a támadás célpontjává vált vállalat üzleti érdekeit, működőképességét és jó hírnevét.

A kiberbűnözés és a különböző célú információszerző, kémkedési tevékenységek már évekkel ezelőtt indokolttá tették egy ilyen szolgáltatás életre hívását, hiszen a motiváció adott: egy profi kiberbűnöző 50 millió forintot is megkereshet évente. Úgy látjuk, a piac mostanra ért el arra a tudatossági szintre, amikor már egy ténylegesen érezhető űrt tölt be a SWAT

– mondta Regős Péter, a T-Systems Kiberbiztonsági Kompetenciaközpontjának vezetője.