BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok cég vitamincsomaggal váltja ki a pulykapénzt

Bár a járvány negyedik hulláma már tart, a vitaminfelvásárlási láz még nem indult be.

Tart a járvány negyedik hulláma, de a vitaminfelvásárlási láz még nem indult be – mondta a VG-nek Jánvári András, a Bio Egészség Kft. ügyvezetője. A korábbi három hullám idején az elsőben a C-vitamin volt a slágertermék a multi-vitamin.hu-n, nem egyszer hiány is kialakult belőle, majd az aszkorbinsav, amelyhez viszont tégely nem volt elég. A D-vitamin iránit kereslet a tavaly őszi őrület hónapjaiban a szokásos 4-5-szörösére nőtt. A vitaminkészítmények ára jellemzően 10-15 százalékkal nőtt, főként a szállítás, a tégelyek és a nyomdai szolgáltatások drágulások miatt. Most nem fenyeget termékhiány.

Fotó: Lang Róbert /Somogyi Hírlap

Érdekes viszont, hogy

a cégek az év végi pulykapénz helyett szívesen adnak munkavállalóiknak vitaminkészítményt

Jánvári András tapasztalata szerint. Tavaly már szeptember tájától érdeklődtek a vitamincsomagokról, az idén később. Jellemzően 3-6 ezer forintot fordítanak egy dolgozó vitaminpótlására.

Tavaly 43 százalékkal 1,8 milliárd forintra nőtt az említett, öt budapesti üzlettel is rendelkező webáruház forgalma, az idén elérheti a kétmilliárdot is. A múlt évben netes vásárlásból volt több, az átlagos kosárérték 11-13 ezer forintot tett ki. Egy évvel korábban új vállalatirányítási rendszert vezettek be, nőtt a hatékonyság, az új technológia segítségével egy dolgozó a korábbi rendelések 1,5-2-szeresét is fel tudja dolgozni.

Egynapos maszkroham

Az előző napinál 2,2-szer több szájmaszkot adott el az eMAG október 28-án, amikor a kormány bejelentette a maszkhasználat szigorítását – VG-vel a webáruház. A növekedés 4,5-szörös volt a bejelentés előtti két hét átlagához képest, a szájmaszkok eladása által generált forgalom pedig a 2,5-szerese az egy héttel korábbinak. A bejelentés utáni napokon az eladások visszaálltak az utóbbi hetek szintjére. A maszkroham ismertetett adatai a Marketplace partnerek által eladott szájmaszkok adatait nem tartalmazzák.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.