Tart a járvány negyedik hulláma, de a vitaminfelvásárlási láz még nem indult be – mondta a VG-nek Jánvári András, a Bio Egészség Kft. ügyvezetője. A korábbi három hullám idején az elsőben a C-vitamin volt a slágertermék a multi-vitamin.hu-n, nem egyszer hiány is kialakult belőle, majd az aszkorbinsav, amelyhez viszont tégely nem volt elég. A D-vitamin iránit kereslet a tavaly őszi őrület hónapjaiban a szokásos 4-5-szörösére nőtt. A vitaminkészítmények ára jellemzően 10-15 százalékkal nőtt, főként a szállítás, a tégelyek és a nyomdai szolgáltatások drágulások miatt. Most nem fenyeget termékhiány.

Fotó: Lang Róbert /Somogyi Hírlap

Érdekes viszont, hogy

a cégek az év végi pulykapénz helyett szívesen adnak munkavállalóiknak vitaminkészítményt

Jánvári András tapasztalata szerint. Tavaly már szeptember tájától érdeklődtek a vitamincsomagokról, az idén később. Jellemzően 3-6 ezer forintot fordítanak egy dolgozó vitaminpótlására.

Tavaly 43 százalékkal 1,8 milliárd forintra nőtt az említett, öt budapesti üzlettel is rendelkező webáruház forgalma, az idén elérheti a kétmilliárdot is. A múlt évben netes vásárlásból volt több, az átlagos kosárérték 11-13 ezer forintot tett ki. Egy évvel korábban új vállalatirányítási rendszert vezettek be, nőtt a hatékonyság, az új technológia segítségével egy dolgozó a korábbi rendelések 1,5-2-szeresét is fel tudja dolgozni.

Egynapos maszkroham

Az előző napinál 2,2-szer több szájmaszkot adott el az eMAG október 28-án, amikor a kormány bejelentette a maszkhasználat szigorítását – VG-vel a webáruház. A növekedés 4,5-szörös volt a bejelentés előtti két hét átlagához képest, a szájmaszkok eladása által generált forgalom pedig a 2,5-szerese az egy héttel korábbinak. A bejelentés utáni napokon az eladások visszaálltak az utóbbi hetek szintjére. A maszkroham ismertetett adatai a Marketplace partnerek által eladott szájmaszkok adatait nem tartalmazzák.