Összesen 121 920 új személyautót helyeztek forgalomba 2021-ben Magyarországon, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban, és 22,8 százalékkal marad el 2019-től.

Az új személyautók forgalomba helyezése esetében a december általában egy kimondottan erős hónapnak számít, ez azonban nem mondható el a múlt hónapról, 

ugyanis 2021 folyamán egyetlen hónap sem volt annyira gyenge, mint a december. A Datahouse legfrissebb adatai szerint 8742 újautót helyeztek forgalomba  2021 decemberében, 31,2 százalékkal kevesebbet, mint 2020 azonos hónapjában, és 45,8 százalékkal múlta alul 2019 decemberét. A negyedik negyedév további három hónapja sem volt túl erős, a december azonban csak tovább rontotta, 2020 azonos időszakától 27,8, 2019-étől pedig 36,1 százalékkal marad el és egyben 2021 leggyengébb negyedéve lett. 

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Ismét a Suzuki helyezte forgalomba a legtöbb személyautót, 1167 darabot. 

Idén összesen 17 650 új személyautót helyezett forgalomba a márka, ezzel 14,48 százalékos piaci részesedést szerzett meg, és hatodik éve piacvezető a személyautók esetében. 

A Magyar Suzuki közleménye szerint a márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és a tavalyi év végén debütáló új S-CROSS modelleknek köszönhetően vezette a magyar új személygépjármű értékesítést. Az EU piacain kizárólag hibrid személygépkocsikat értékesítő japán márka a zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti Esztergomban készülő hibrid kínálatát.

A második helyen a Toyota, a harmadikon pedig a Ford végzett decemberben is és éves szinten is. 

A Toyota tavaly összesen 12 077 új személyautót helyezett forgalomba, ezzel 9,91 százalékos részesedése volt, a Ford pedig 8,7 százalékos részesedést ért el 10 604 autóval.

A Datahouse statisztikája nem az eladásokat jelzi, hanem a forgalomba helyezéseket, vagyis azt mutatja meg, hogy mennyi új személyautó érkezett (vagy regisztráltak magyarországi gyártás esetén) az országba, amelyeket már hónapokkal ezelőtt megrendeltek. Az alacsony szám mögött tehát nem alacsony vásárlási hajlandóság, hanem globális gyártói problémák állnak, sok esetben ugyanis a csip- és az alapanyaghiány miatt nem tudják a gyártók összeszerelni az autókat, és több hónapos csúszással tudják csak teljesíteni a megrendeléseket. Emiatt maradt el tavaly év végén az egyébként szokásosnak mondható raktárkisöprés, mert a raktárakban nem kiszállításra, hanem alkatrészekre várakozó autók állnak.