BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezek a magyarok kedvenc új autói

Az árak emelkedése ellenére jól fogytak a prémiumkategóriás járművek.

Jelentős átrendeződések zajlanak a zsugorodó és dráguló hazai újautó-piacon: a legfrissebb eladási listák szerint az élmezőnyből kiszorult több, évtizedek óta stabil pozíciót elfoglaló márka és modell. Emellett a drága prémiumautók vásárlása valósággal szárnyal.

2021-ben 121 920 új személyautót helyeztek forgalomba, ami 4,77 százalékos visszaesést jelent 2020-hoz képest. A piac zsugorodása és az új autók drágulása közepette a márkák, valamint a modellek értékesítésében is jelentős változások láthatók. Továbbra is első a Suzuki, viszont látványos emelkedéssel a negyedik helyre ugrott a Kia (45 százalékkal értékesítettek többet), miközben az örök kedvenc Opel kiesett az első 10-ből (32,03 százalékkal kevesebbet adtak el belőle).

Kia Nero – illusztráció Fotó: TT News Agency via AFP

Jelentősen nőtt a drágább, prémium személyautók eladása. Mercedesből 19,65 százalékkal többet – összesen 5680 személyautót – vásároltak a magyar magán-, és jogi személyek tavaly. Ez több, mint az Opel teljes hazai személyautó-értékesítése, és ilyenre hazánkban korábban még sosem volt példa. 

BMW-ből 15,6 százalékkal, Volvóból 14,8 százalékkal, Audiból 9,97 százalékkal kelt el több az egy évvel korábbinál, miközben a piac egyre csak apadt.

A modellek versenyét ezúttal is a Suzuki Vitara nyerte, második az SX4 S-Cross, harmadik pedig a Fiat 500-as lett. Hatalmasat lépett előre a Kia Ceed (plusz 56,67 százalék), valamint a Suzuki Swift (plusz 65,17 százalék) is, amely némi szünet után ismét a top 10-be került. Rajtuk kívül nagyot emelkedett a Hyundai Tucson (plusz 39,88 százalék), és a Nissan Qashqai (plusz 38,77 százalék) értékesítése.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.