Jelentős átrendeződések zajlanak a zsugorodó és dráguló hazai újautó-piacon: a legfrissebb eladási listák szerint az élmezőnyből kiszorult több, évtizedek óta stabil pozíciót elfoglaló márka és modell. Emellett a drága prémiumautók vásárlása valósággal szárnyal.

2021-ben 121 920 új személyautót helyeztek forgalomba, ami 4,77 százalékos visszaesést jelent 2020-hoz képest. A piac zsugorodása és az új autók drágulása közepette a márkák, valamint a modellek értékesítésében is jelentős változások láthatók. Továbbra is első a Suzuki, viszont látványos emelkedéssel a negyedik helyre ugrott a Kia (45 százalékkal értékesítettek többet), miközben az örök kedvenc Opel kiesett az első 10-ből (32,03 százalékkal kevesebbet adtak el belőle).

Kia Nero – illusztráció Fotó: TT News Agency via AFP

Jelentősen nőtt a drágább, prémium személyautók eladása. Mercedesből 19,65 százalékkal többet – összesen 5680 személyautót – vásároltak a magyar magán-, és jogi személyek tavaly. Ez több, mint az Opel teljes hazai személyautó-értékesítése, és ilyenre hazánkban korábban még sosem volt példa. 

BMW-ből 15,6 százalékkal, Volvóból 14,8 százalékkal, Audiból 9,97 százalékkal kelt el több az egy évvel korábbinál, miközben a piac egyre csak apadt.

A modellek versenyét ezúttal is a Suzuki Vitara nyerte, második az SX4 S-Cross, harmadik pedig a Fiat 500-as lett. Hatalmasat lépett előre a Kia Ceed (plusz 56,67 százalék), valamint a Suzuki Swift (plusz 65,17 százalék) is, amely némi szünet után ismét a top 10-be került. Rajtuk kívül nagyot emelkedett a Hyundai Tucson (plusz 39,88 százalék), és a Nissan Qashqai (plusz 38,77 százalék) értékesítése.