A K&H Bank adózás utáni eredménye 9,7 milliárd forint volt az első félévben, ami 74 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 37,4 milliárd forinthoz képest. A csökkenésért három nagyobb, a banktól független tényező okolható: az egyik a banki különadó (26 milliárd forint), a másik a Sberbank miatt szükségessé vált OBA-befizetés (8,9 milliárd forint), a harmadik pedig a kamatstop (7,3 milliárd forint). 

Ezek nélkül a bank eredménye lényegesen meghaladta volna a tavalyit, vagyis a bank alaptevékenysége erős növekedést mutat. A K&H Biztosító harmincmillió forint veszteséget könyvelt el, miután hárommilliárd forint extraprofitadót kellett fizetnie. A csoport így összesen 45 milliárd forinttal járult hozzá a válság társadalmi hatásainak enyhítéséhez.

SZÉP-kártya Széchenyi pihenőkártya
Fotó: K&H

A bank hitelállománya éves szinten 17 százalékkal, 2291 milliárd forintra bővült, a betétállomány 14 százalékkal 3659 milliárd forintra nőtt. Gombás Attila, a K&H csoport pénzügyi vezetője elmondta, hogy vállalati oldalon az 

államilag támogatott hitelprogramokban való erős részvételt jelentős részben a kkv-k kereslete generálta. 

A lakossági oldalon az MNB (Magyar Nemzeti Bank) zöld jelzáloghitel-programjában a bank 12 százalékos részesedést ért el, 35,6 milliárd forint értékben. A babaváró hitelek piacán 13,8 százalékra nőtt a bank részesedése az egy évvel korábbi 11,5 százalék után, az idei első félévében 30,9 milliárd forint értékben nyújtották ezt a hiteltípust.

A K&H Biztosító eredményéről Nik Vincke vezérigazgató számolt be. Elmondta, hogy a nem életbiztosítási díjbevétel 30,9 milliárd forintot ért el, az életbiztosítási ágon belül a befektetéshez kötött (unit-linked) üzletág erősen, 25 százalékkal nőtt. A biztosítónál komoly digitális fejlesztés zajlott: bevezették a kárstátusz-nyomonkövetést és a dokumentumfeltöltési funkciót, így az ügyfelek naprakészen követhetik ügyük rendezését.

A K&H-nál összességében is gyorsan halad a digitális átalakulás: a társaságnak 610 ezer digitálisan aktív ügyfele van, ami 10 százalékos növekedés egy év alatt, így az ügyfelek 85 százaléka már ebbe a kategóriába tartozik. Az aktív mobilbankhasználók száma 486 ezerre nőtt. 

A számlanyitások 60 százaléka digitálisan történik, a személyi kölcsönök igénylésének 58 százaléka ugyancsak digitális csatornákon valósult meg.

Guy Libot, a K&H csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy a K&H-nál a szeptembert a fenntarthatóság hónapjának nyilvánították, nem kis részben a jelenlegi jegyében. Ennek keretében a K&H 200 épületében lekapcsolják a külső világítást, és belső energiatakarékossági intézkedéseket is bevezetnek. Emellett száz iskola udvarán fák ültetésével hűsítő ligeteket hoztak létre. A cél az, hogy a fenntarthatóság hónapja éves hagyománnyá váljon, amelyhez más vállalatok és pénzintézetek is csatlakoznak.