Csaknem 40 közkedvelt márkához biztosít diákkedvezményt a dinamikusan fejlődő magyar startup, a Diverzum, amely novemberben indult, és alig egy év alatt 60 ezren regisztráltak az oldalra, akik ezáltal 35 millió forintot spóroltak meg az online költéseik során – áll a cégtől kapott közleményben. A Z generációs ötletgazdák célja, hogy egyetlen diák se dobjon ki feleslegesen pénzt az ablakon: a kezdeményezés nulla forintból indult, de az augusztusban zárult első befektetési kört követően ma már egy nagyobb csapat dolgozik azon, hogy új szintre vigye a diákkedvezmény-forradalmat.

Portrait,Of,Two,Cheery,Young,Girls,Holding,Shopping,Bags,And, Portrait of two cheery young girls holding shopping bags and pointing while walking on a city street gimnazista, tinédzser, shopping, vásárlás, bevásárlás, lányok,
Fotó: Shutterstock

A jelenlegi áremelkedések mindenkit súlyosan érintenek, a Diverzum azonban az egyik leginkább érintett szegmensre fókuszál, a 14 év feletti gimnazistákra és egyetemistákra. Nekik sokszor nincs önálló keresetük, ösztöndíjakból vagy egyéb diákmunkákból fedezik a mindennapi életüket. Az alapítók ezt átérezték, hiszen csak idén januárban fejezték be a tanulmányaikat, amelyeket most ősszel folytattak volna, ha a Diverzum nem indul ekkora növekedésnek. László Miklós és Gyarmati Fanni gimnáziumi osztálytársak voltak, majd más-más országba mentek tanulni, Nyugat-Európában találkoztak számos olyan lehetőséggel, ahol volt elérhető diákkedvezmény, hazatérve ennek a hiánya tűnt fel nekik, és végzős egyetemi évükben elindították a platformot.

Ehhez persze a brandeket is meg kellett arról győzniük, hogy miért éri meg nekik a tanulókat támogatni. Mára olyan nagy neveknél használhatják fel a diákkedvezményeket a regisztrált diákok, mint a Samsung, a Foodpanda, a Notino és a Myprotein. A közlemény úgy fogalmaz, manapság nehéz reklámokkal elérni a Z generációt, viszont diákkedvezményekkel megszólíthatják a fiatal vásárlókat.

A diákok könnyedén használhatják a Diverzumot, egy ingyenes regisztrációt követően igazolniuk kell a diákstátusukat, és már élhetnek is a kedvezményekkel az online vásárlásaiknál. Az elejétől fontos volt az alapítók számára, hogy a diákoknak a platform használata teljesen ingyenes legyen.

Ezért a Diverzum bevétele a márkáktól származik, de ők is csak a létrejött vásárlások után fizetnek.

Persze az üzleti logika is megvan emögött: ha egy márka segít a fiataloknak diákéveik alatt, ők ezt később hűséges fogyasztóként gyakran meghálálják, ám már a teljes árat fizetve. A cég szerint a win-win alapgondolatból igazi sikersztori lett. Kevesebb, mint egy év alatt minden tizedik magyar diák regisztrált a Diverzumra, és az alapítókkal együtt ma már 7 fős csapat dolgozik azon, hogy minél több kedvező ajánlat jusson el minél több fiatalhoz.

A Diverzum csapat az első befektetési körét augusztusban zárta, amelynek hála nem csak tőke, de nagyon hasznos tudás is bekerült a csapatba a befektetők, az MKB Fintechlab, illetve Torkel Fagrell és Verő Barbara üzleti angyalok által. A tőkét a Diverzum csapat bővítésére és a növekedésre kívánják fordítani, de az applikáció fejlesztése is az alapítók jövőbeli tervei között szerepel.