Bár sok tulajdonos a közelgő gazdasági válságtól való félelem miatt behúzza a féket, a kritikus időszakban a költséghatékony megoldások, a folyamatok kézben tartása, a pénzügyi átláthatóság és a munkatársak megbecsülése erősebbé teheti a cégeket a konkurenciával szemben.

Businessman,Draws,An,Arrow,With,The,Text,Outlay,Symbolizing,Take-off.
Fotó: Shutterstock

Gál Kristóf vállalkozásfejlesztő szakember, a Klikkmarketing alapítója szerint a dráguló energiaárak és a munkavállalók növekvő bérigénye miatt minden korábbinál okosabb döntéseket kell hozniuk a vezetőknek, de ez nem azt jelenti, hogy vegyenek vissza a tempóból, és csökkentsék a kiadásaikat. Példaként említette, hogy

az egyik legnagyobb hiba, ha valaki visszavágja a marketingköltségeit.

„Fontos, hogy a kialakult környezetben a meglévő vevőkkel és ügyfelekkel többet kell foglalkozni. Új embereket békeidőben is nehezebb és egyben a legdrágább meggyőzni” – magyarázta. Hozzátette, a közeljövő nagy nyertesei a sokat és jól kommunikáló cégek lehetnek, amelyek bölcsen pozicionálnak, tehát nem a teljes társadalmat akarják megszólítani a termékeikkel.

Gál Kristóf lényegesnek nevezte az árképzést is, mondván,

rossz üzletpolitika, ha valaki a vevők elvesztésétől való félelem miatt nem emeli az árait, még akkor sem, ha a növekvő költségek ezt indokolnák.